Fredagsbrev, arkiv

16 september 2022

Sanningen och anständigheten vinner alltid...


Det har varit en lång resa vill jag lova. Redan som ung förklarade min far att Palme var en ond och falsk man som skulle skada Sverige brutalt under sin tid som Statsminister. Jag vill nog påstå att han fick rätt. Jag är så oerhört glad för att farsan slapp uppleva de senaste tio åren i Sverige. Jag har röstat blandat på den vettiga sidan genom åren. Men sedan VÄLDIGT länge så har SD varit det självklara valet. Under den första tiden mest för deras ideologi och sitt politiska innehåll men ju längre tiden gick så försvann alla andra alternativ av sig självt. Jag verkligen hatar människor som är falska, fega och i total avsaknad av civilkurage. Att som politiker kraxa om "allas lika värde", "inkluderande" och annan dynga när man samtidigt hatar, fryser ut, mobbar och exkluderar den som tycker annorlunda diskvalificerar dem omedelbart. Jag har inga problem med haschpuffande vänsterextremister som sitter i någon andrahandslägenhet och hyllar sin förbannade "mångfald". De kan sitta där i knasiga frisyrer och fladdriga kläder och hata SD bäst de vill, men de skall absolut inte komma i närheten av politiken. 

För ungefär tio år sedan blev jag invald som representant för SD i Ekerö Kommunfullmäktige, Ekerös första "fascistnazist" hade plötsligt en plats bland kommunens folkvalda. Jag kan lova att det var spänt i lokalen då jag anlände till mitt första Kommunfullmäktigemöte. Jag hade placerats långt bak med en Ö-partist som bänkgranne. Mötena och sammanträdena i Kommunhuset gick förvånansvärt bra. De flesta hälsade på mig och den där nazist-auran jag förväntats bära verkade tyna bort ganska snabbt. Men, det här var för tio år sedan och då skulle alla som sympatiserade med SD frysas ut och exkluderas. Efter tio år som anställd behandlingsassistent på ett SIS-hem fick jag gå på dagen. Min politiska uppfattning gick inte ihop med deras "värdegrund". Detta förbannade ord som inte betyder någonting. Och VEMS "värdegrund"? Vem har totat ihop den? Bara ett floskelord som har precis samma nonsens värde som alla dessa HBTQ-certifikat som pryder landets arbetsplatser. Trams, bara trams. OK, utan jobb samtidigt som SVT, lokala nyheter var hemma och knackade på dörren som barnen öppnade. De frågade om "-pappa var hemma" i hopp om att få göra en klassisk dörrspringeinterjuv. Sambons dotter som öppnar svarar, "-nej, min pappa är död" (vilket tyvärr stämde väl). In your face bitch! Så ruggigt synd att jag inte var hemma och fick se de bortgjorda gamarna från SVT lomma tillbaka till bilen. Att det på nätterna ringde muppar och hotade blev vardagsmat. Jag kände till slut att jag inte kunde sitta kvar för SD i kommunen. Absolut inte för att jag inte vågade, ånej, där skall det mycket till. Nej, anledningen var att jag kände att jag annars skulle bli en sån där som man gräver fram inlägg på nätet från. Och jag ville naturligtvis inte bidra till att smutsa ner SD. Jag vill kunna säga exakt vad jag tycker och tänker, och det kan jag då göra. Tycker jag att det verkar vara något fel i empaticentrat på kineser (enda landet i världen med rulltrappor som inte har någon enda djurskyddslag) så gör jag liksom det…

Men för de som var kvar blev det en fortsatt tuff tillvaro. Människor blev uteslutna ur fackföbund, partimedlemmar fick sina hotellrum avbokade osv. Extremvänstern kastade in brandfacklor på balkonger där någon SD-sympatisör bodde. Hetsjakten mot SD har genom åren varit fruktansvärd och när man då hör hur Annie Lööf hulkande pratar om "hat" så blir jag spyfärdig. 

Men nu går vi mot nya ljusare tider! Jag är full av beundran av de som kämpat hela vägen. SD har äntligen nått sitt mål. Att Annie Lööf försvinner ut ur bilden efter att ha mosat Centerpartiet som tappade 25 % gör det hela ännu härligare. Riktigt skoj är det nu att höra det ängsliga vänsteretablissemanget stå och gråta. Hur blev det så här? Bla, bla, bla, bla. Nu kan Jan Guillou och Galenskaparnas Claes Eriksson packa sina väskor och lämna landet som de sagt att de övervägt att göra vid detta valresultat. Ta med er Pascalidou, Anders Lindberg, Ernman, Shyffert, kommunist-Dinamarca och alla andra ängsliga och falska godhetsnarkomaner. Hörde nyligen Eva Rööse hyckla och ifrågasätta valresultatet och Camilla Läckberg berättade att hon nu sagt upp bekantskapen med vissa vänner och släktingar som har "fel" politiska åsikt. Sicket patrask. Det är de som skapat polariseringen. Det är de som gör skillnad på "vi" och "dem. Nu kan ni väl bara stå där och skämmas. Era skakande underläppar skulle göra Sue Ellen grön av avund. Heja Sverige! Sanningen och anständigheten vinner alltid, till slut…

Med dessa rader lutar jag mig nöjt tillbaka och sköljer ned en iskall ouzo. Vi är på Rhodos och skall möta upp ett glatt resegäng på flygplatsen i morgon. Ha en fin helg så hörs vi igen nästa fredag. Avslutningsvis en vinnare till helgens V75a som går på Färjestadstravet. I 6e avdelningen blir det felfritt lopp för Ruger och på den får vi 7 gånger. Erik Lindegren gör inga misstag. Boom!

Visste du förresten att Stefan Löfven sniffade thinner i söndagskväll.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig