Fredagsbrev, arkiv

27 mars 2020

Inget Elitlopp sista helgen i maj...

För varje dag som går så blir fler och fler friskförklarade efter Coronasmitta. Samtidigt väntar man på att den stora vågen av insjuknade skall välla in, men det kommer inte att ske. Nej jag vet, jag ÄR ingen epedemiolog men har ganska bra koll ändå. Pratade med min bror idag igen, han kör som bekant ambulans som sjuksyrra på ambulansen, Ekerö. Enligt brorsan är det fortfarande tvärlugnt på akutmottagningarna samtidigt som "vargen kommer" ekar i korridorerna. Verkligheten är ju den att vi sedan länge är uselt rustade för alla former av ökat tryck på landets behandlande avdelningar. Svenne Banan ger ökat stöd åt Svetsarn dagarna som dessa och dettta faktum är både skrämmande och löjeväckande. Nästa val kommer slå stenhårt mot sittande regering, var så säker.

Det är hur som helst lite intressant att se hur folket agerar nu i Coronatider. Jag har noterat en tydlig trend. Det är män i 35års åldern som är mest präktiga och "duktiga". På tio munskyddsbeklädda Svenssons kan vi se att åtta av dem är, män! Vet inte om det är så att kvinnorna är mer måna om sitt yttre eller om det helt enkelt är så att männen känner sig lite mer "RAMBO" än sina fruar och sambos. Hur som helst, ansiktsmask gör som bekant ingen större skillnad men håll med om att det ser coolt ut...

I´m a prepper, yes i am...

Många är de verksamheter och evenemang som för dagen håller stängt och ställs in. Enligt ganska säkra kontakter så kan vi idag konstatera att det INTE blir något Elitlopp på Solvalla sista söndagen i maj! Det här är naturligtvis förödande för svensk travsport i allmänhet och för Solvalla i synnerhet. Det finns dock några varianter för Solvalla. Det ena skulle vara att köra helgen utan publik. Men idag beslutades ju om max 50 pers. och då är ju detta uteslutet. Det går inte att hålla en fungerande stallbacke igång en Elitloppshelg då. Det som ligger närmare är att Solvalla helt enkelt flyttar Elitloppet! Har har jag ett förslag. I augusti kör ju huvudstadsbanan Jubileumspokalen och det är verkligen en fantastisk tävlingsdag. En variant skulle  vara att man förlägger Elitloppshelgen tillsammans med Jubileumspokalen en härlig helg i slutet av augusti. Jag tänker mig att man kör Jubileumspokalen bland de sista loppen på lördagskvällen där första start skulle ligga som en vanlig V75 eftermiddag eller kanske någon timme senare. Sedan efter sista loppet när augustikvällen är som vackrast så är det storkonsertkväll på Solvalla! En scen på innerplan kör med någon stor akt, kanske ett nittiotals halabaloo med E-Type, Lili&Susie, Latin Kings och annat mums! En kanonkväll således. Sedan på söndagen är det dags för Solvallas Elitlopp 2020. Fundera på detta Malmroth! Jag kan hjälpa dig med bokningar av artister till lördagskvällen...

Veckans lika som bär: Magnus Karlsson, musiker vs Daniel Olsson, King of ATG-live.


Näe mina rosa ÄKTA vänner. Nu tänkta jag slå igen för den här gången. Jag har precis knäckt en Norrlands Djup, starkölen som är starkare än vad som står på burken. Känner att fredagskänslan börjar infinna sig på ett behagligt sätt. Ikväll blir det "Crabfishbomb", mums. Avsluta med en gigantus erectus spik till lördagens V75a från Solvalla. I sjätte avdelningen så är Tarzans Digital Class lika bortglömd som en flyktingvåg vid grekiska gränsen. Jag vet att Stefan tror på chans (väntade på klart från Melander nu, men han sitter väl och sladdar grus i Enköping). Spelar mindre roll, Låt de andra lasta in på Westholm så dunkar vi på Sobrilström! 23 gånger pulvret, tackar! Må nu fint i helgen så hörs vi igen nästa fredag.

Visste du förresten att Stefan Löfven nyligen varit otrogen.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig