Fredagsbrev, arkiv

12 april 2019

Så klart han gjorde det direkt...

Det gick ju “hyggligt” när han dammade av kördressen. Precis som jag förutspådde så smällde han dit en åt Muggen Samuelsson och dessutom till det trevliga oddset 13, 57. Sedan blev det ju ytterligare en pinne direkt, ser ut att rulla på fint. Kämpa Johnny…

En annan som har snurr på grejerna är min vän Stefan. Här sparas det inte. Minns ni på den där tiden han var “omöjlig” att få ta tag på, på den tiden han hade 68 ton på sina axlar. Bra hästar? Ja visst, men kraven var galna och hur det än gick så kunde de säkert kunnat gå “ännu bättre” enligt axelpressarna kring det gröna reservatet. Idag är det glada miner och ett lugn som osar harmoni. Hultman åker runt med Johan och blir överöst med ros och uppskattning (välförtjänt naturligtvis), han glider in till storstan och gör ett kanonjobb på ATG-live och delger oss även sin vardag hemma. Det spelar ingen roll om han ligger i badkaret eller är “på tur”, Stefan har blivit en härlig mysfarbror. Bäst är han vid de "sena inläggen" då det inmundigats lite starkt. Jag har en tanke och idé som jag skulle vilja delge ansvariga hur man skulle kunna göra något unikt och succébetonat kring bland annat Stefan. Jag hoppas kunna återkomma till detta vid ett annat tillfälle.

En annan som det flyter på “ganska" bra för är Daniel Redén. Hästarna verkar vara i ruggig form och kommande sommar blir säkerligen en lyckad sådan. Läste dock att Call Me Keeper skadat sig i träning och nu kanske kommer gå till avel. Tråkigt på en fin pålle men nog ställer man sig lite tveksam till avelsmöjligheterna för honom. Jag vill nog påstå att blötare nos ser man sällan bland avelshingstarna som erbjuds. Sedan blir man ju även lite nyfiken på upplägget kring Stall Zet, Brixton Medical och Bengt Ågerup. Travhästar, skuggfigurer med miljardskulder och enorma framgångar kittlar alltid lite extra. Ett filmmanus kanske?!

Såssarna har nu lagt fram budget och då kan vi konstatera att de tar pengar från polisen (ja, jag vet att man ljuger och säger att man samtidigt skall lägga transporter på Transporttjänst, kriminalvården), man plockar även bort pengar för våra äldre. Samtidigt fortsätter man sin sinnessjuka migrationspolitik genom att ta pengar från UNHCR (där pengarna gör mest nytta) och lägger dessa på Adidasflockarna och övriga bankomatflyktingar. Vi ser dock ljuset i tunneln. Nyamko till Liberalerna, Alice Teodorescu till Moderaterna samtidigt som snygga Ebba i KD visar civilkurage! Håll ut, Svetsarn, kommunisterna och miljömupparnas dagar är räknade…

Nähä mina rosa vänner, nu får det räcka för den här veckan. Jag gör som Hultman, slänger mig i badkaret. Men jag gör det med en JR Ewing Bourbon i näven. Vill att alla rosa vänner får en fin vårhelg. Vill även puffa för sommarens stora travweekend till Åland 5-7 juli. Vill du hänga med på en kanontrevlig helg i ett glatt gäng så kan du boka upp dig här. Sjunnesson han tyvärr bara fram till andraplatsen förra helgen så vi får korrigera till denna helg där V75an går på Umåker. Fick i veckan stenklart på en pålle som Erik Adielsson kör och när pappa Hans i ett annat ärende även hörde av sig så ser jag det som ett omen. Vi dunkar in på Esperit Sisu i 5e och cashar in 6 gånger blockflöjten för det. Mums! Må bäst.



Visste du förresten att Annie Lööf var 9 år när hon lärde sig cykla, och då med stödhjul.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig