Fredagsbrev, arkiv

05 april 2019

He is back...


Kan till min stora glädje konstatera att Johnny Takter åter är tillbaka på ovalen! Jag gillar Johnny skarpt. Visst, han har fått Stall Rosas Blyhandske en gång i tiden men det är något helt annat. Johnny har även delat med sig kring sitt mående under lång tid och sådant inger respekt. Att han dessutom, precis som jag själv, vägrar att åka genom livet i mittfåran utan istället konsekvent välja att göra det "på kanten" och genom det oförutsägbara gör honom till lite av en idol. På travbanan har detta visat sig med all önskvärd tydlighet. En harmonisk Takter slår de flesta i vagnen medan en svajig period ställer honom långt bakom Gert-Ove Karlsson, Per-Erik "Bullen" Pettersson eller till och med Kenneth Haugstad! En känslomänniska helt enkelt. Just nu verkar det vara uppåt, framåt som gäller och det känns skönt. Johnny smyger nu igång med några intressanta styrningar. Ola Samuelsson selar ut två hästar till Johnny och vi kan kallt räkna med att minst en vinner. Just teamet Johnny Takter och Ola Samuelsson är något helt fantastiskt. Skulle vi sedan addera med oraklet och livsnjutaren Jan Raumer från Solvalla så hade trion varit fullständigt unik. Den totala motpolen till ADHD i stillsam symbios. Historierna är många och dråpliga, om vi säger så. Ja ja, det var en parentes. Vill då önska Johnny välkommen tillbaka och vi hoppas på en spännande och trevlig livsåktur där ute på kanterna…

Mer kring Blyhandsken. Det är många fler än Johnny Takter som förärats detta pris genom åren men sedan en tid har utmärkelsen legat i träda. Det skall vi ändra på. Den senaste tiden har jag sett så många blystyrningar att man sitter och hoppar i TV-soffan. Har det inte varit stallkörningar av unken sort så har det varit galoppkonfetti i den högre skolan. Inom några veckor så kommer Blyhandsken åter att dra igång. Jag kommer då även ta emot nomineringar och förslag från alla rosa vänner. Återkommer till detta nästa fredag.

Över till Halmstadtravet och sektfejden. Det är fortfarande oroligt och stökigt bakom fasaden på Västkustbanan och inte ser det ut att bli bättre. De röda ledarna har ett järngrepp kring det hela och Eskil Hellberg agerar fotsoldat. Personligen tycker jag att det är ganska osmakligt att se hur de ogenerat bröstar upp sig vecka efter vecka i Expressen. Lin-Son smackar i sig gratisreklam dag efter dag och Hellberg dyker upp överallt och “kränger”. Osunt sa Bill. Väldigt osunt, sa Bull…

Våren kommer så sakteliga och det känns naturligtvis trevligt. Jag har ju tidigare ifrågasatt huruvida travsporten blir så värst mycket “bättre” och roligare under vår och sommar men visst är det ändå skönt med ljuset, den stundande värmen och lite trevligt sommartrav runt om i landet. Visbytravet kör igång om dryga tre veckor och de inleder med en breddloppsdag. Gotlandsamatören Cherie Jakobsson har redan anmält! De är på tårna nere på ön, helt rätt!

Kör hårt Cherie!

Visbytravet är ju naturligtvis en pärla på sommaren och Ålandstravet är ju även den helt fantastisk att besöka. Den 5-7 juli arrangerar vi en travkryssning till Mariehamn och vill du hänga med på en riktigt kul helg i sommar så kan jag rekommendera den helgen. Nu mina rosa vänner tänkte jag slå igen för den här gången. Se nu till att ha en fin helg så hörs vi igen nästa fredag. Jag avslutar med en riktig klaring till helgens V75a nere på Jägersro. I Guld väntar ett uppgjort lopp där sektledarna från Halmstadtravet dikterar villkoren. Tyvärr får vi utanför nämnda sekt aldrig veta vem de har bestämt skall vinna. Ta med alla och hoppas på det oväntade. Vi lägger sedan degen på Panamera i fjärde avdelningen. Säkra Jörgen Sjunnesson i vagnen borgar för bra lopp. 11 gånger spettekakan kan vi håva in.

Visste du förresten att det bara var en tidsfråga innan KD + M + SD skulle bli verklighet. Äntligen!

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig