Fredagsbrev, arkiv

30 november 2018

Malaga-Sverige 4-0.

I morse vaknade jag upp i Fuengirola nere på den spanska solkusten. Vi har varit nere några dagar och hälsat på två kära resevänner som haft den goda smaken att byta ut Boden mot spanska solkusten halva året! Runt 20 grader på dagarna och shortsen var åter framme. Det var då med ett kraftigt ångestpåslag vi mitt på dagen dansade ner i regn och blåst på Skavstas bana ett. Vidrigt väder som nu till kvällen dessutom bestyckats med starka vindar som om inte regnhelvetet räckte.





Vad har då hänt under veckan? Ja, vi har ju tydligen fortfarande ingen regering i landet Brazil Jack men efter helgen kommer visst "räddningen" sägs det. Annie skall tugga doja och stridspitten Björklund har gått "all in" med sina adoptivbarn som insats. Tydligen snackas det om att C och L skall släppa fram Svetsarn, som i sin tur skall ta stöd av Vänsterpartiet! Det här är ju helt sinnessjukt! Nu har dock Sjöstedt hotat med att rösta nej till Svetsarn. Det vore ju helt galet tokigt om först Centern och Liberalerna röstar NEJ till Kristersson som Statsminister och sedan Vänsterpartiet röstar NEJ till Löfven för samma post. Det blir bara snurrigare och snurrigare. Nästa vecka blir "intressant".


Nere i Malmö har gangsters, våldtäktsmän och pundare fått lyxboende med städhjälp och hämtmat till sitt förfogande. Galna, galna Sverige.

På travsidan kunde jag läsa att ytterligare en häst bräckt i montélopp, det sliter hårt på djuren kan vi konstatera.

Såg även till min stora glädje att Anna-Karin Rundqvist lastat ner Bison Spiro till Baguettelandet. Jag håller alla tummar för er.

Nej, det får bli en kort variant den här veckan. Jag önskar alla rosa vänner en riktigt fin helg så hörs vi igen nästa fredag. Förra veckan så satt ju liret som en basker och till 14 gånger så hoppas jag att alla som hakade på blev nöjda. Den här helgen blir det lika enkelt. Senast Waffle Cone startade blev han bortkörd pga. korkad körorder. Nu är det Adrian i vagnen vilket borgar för en mer tävlingsinriktad styrning. Nu fåt vi nöja oss med 8 gånger spettekakan vilket dock är helt OK. Må gott.

Visste du förresten att det fortfarande går att skicka högerskor till Centerns kontor så att Annie får lite att välja på.

Så får det bli... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig