Fredagsbrev, arkiv

01 juni 2018

Nej det var INTE rätt att blåsa omstart, där...


Det såg lite obekvämt ut när de skulle kliva in i startbilen på Solvalla under förra helgen. En del fastnade med snoddarna till de röda näsorna och en del hade jättesvårt att komma in med de jättestora skorna. Men till slut satt de ändå där till slut, med landets första (och enda) kvinnliga chaufför! Tänk att dessa "Manne-hangarounds" med sådan precision skulle kunna vara med och totalförstöra Elitloppet 2018. Alla har redan tröskat detta och när ängslige Goop sedan mumlar något om att "-det var en korrekt omstart" så finns väl inte mycket att tillägga?! Jo, men jag bara måste få säga något jag med. OM nu Goop efter galopptrassel inte alls var ansluten till bilen 100m kvar (vilket han inte var) så riskerade man således en "flygande start". Just precis, RISKERADE! Här finns två vägar att gå men gänget från Brazil Jack valde den tredje vägen, den med hängslen, livrem och blindkäpp. Antingen så fegar man och då skulle de dragit omstart direkt när de ser att Goop inte kommer att hinna fram till 100m kvar eller så väljer man det naturliga och mer självklara alternativet. Man låter Goop jaga ifatt sedan kollar man när bilen skall släppa om det BLIR en flygande start eller inte. I det här fallet så hade man då (precis som alla andra gjorde) sett att det INTE blir en flygande start och då kan man släppa. Hur enkelt som helst om man har lite bollkänsla och betydligt mindre skor. Riktigt sopigt om du frågar mig.

Publiktapp trots mastodontkampanjer visar tyvärr bara verkligheten, det är på väg utför för svensk travsport. En som verkar trotsa detta är filuren Johnny Takter (som jag spöade i flipper på ett finskt hotell en kväll i juni för 37 år sedan). Efter att ha kastat körhandskarna på hyllan så måste jag säga att det gick VÄLDIGT fort innan de var på igen. I helgen kör han fin häst åt Helena Burman och det låter som att Johnny kan tänka sig köra några noggrant utvalda hästar framöver. Det känns skönt för då vet jag att han kommer köra Mellby Agent åt mig lite senare i sommar när han till slut är i ordning och det kommer bli en trevlig händelse.

I övrigt så var det en trevlig Elitloppshelg där Varenne presenterade 4 vinnare bara under lördagen! Mumma säger jag bara. Jag hade fått klart på Heartbreaker V.S. till dryga 20 gånger i Harpes men de hann "bara" fram till en fin tredjeplats. Ska jag säga NÅGOT om vinnaren av Elitloppet så är det väl det att Johan Untersteiners UNIBET konto har granskats av ST den senaste veckan.

När mina rosa snälla vänner nu är det dags för mig att slå  igen för den här gången. Jag önskar dig en härlig helg i värmen och gör det med en vinnare till V75 som går på Mantorp. Medan de andra spelar på bagaren med mjölet i påsen så dundrar vi i 6e avdelningen in rubbet på Snowstorm Hanover! Vi får 21 gånger för besväret. Mumsa på...

Visste du förresten att det i år är 42 år sedan KISS spelade på Gröna Lund?! Klart jag var där! I morgon står Gene Simmons, basist i KISS åter på Gröna Lunds Scen! Cirkeln är sluten.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig