Fredagsbrev, arkiv

08 juni 2018

Veckan som Gud glömde (men Sverige kommer minnas).


Veckan då galenskapen tog över. Samma vecka som livstidsdomen föll för terroristen Akilov så beslutade Riksdagen att 9 000 afghanska män som i de flesta fall ljugit om både ålder och historia skall få stanna kvar i Sverige! Det här är så fruktansvärt galet att det nästan blir overkligt. Det är då inte speciellt märkligt att vi i höst får bevittna ett historiskt val! Skall vi nu kanske då äntligen få RIKTIG demokrati i det här sjuka landet?! Ja, det verkar faktiskt så. Du kanske minns att jag har en vadslagning med Leif GW Persson kring SD:s valresultat i höst. Under 20 % så bjuder jag på middag på en restaurang i Sundbyberg, över 20 % så är det GW som står för fiolerna på utvald Solnakrog. Jag måste nog säga så att jag ser fram emot att få avnjuta en måltid i Solna efter valet...


Svenska flaggans dag har passerat och jag vill passa på att tacka för gratulationerna på min födelsedag i onsdags. Jag är ju löjligt förtjust i just födelsedagar...

Över till lite trav. Johnny Takter gjorde snabb comeback och vann direkt! Jag ser fram mot fler spännande gästspel framöver.

Är det nickel i stället för kobolt som gäller nu?! Jag bävar för de analyser från Elitloppet som snart kommer. Hoppas skvallret har fel.

I helgen är det åter dags för Jämtlands Stora Pris i Östersund. För dryga 20 år sedan vann ju Zoogin loppet. Jag var med min vän Disco-Lasse då och stod vid ytterkant och fotade målgången. Lasse och jag åkte rätt ofta ihop på trav på den tiden när han fotade. Ibland fick jag en kamera för att bistå med lite bilder. Oftast blev det värdelösa bilder men målgången med Zoogin och Copiad blev i alla fall publicerad några gånger. 


Idag är Disco-Lasse över 50-strecket men det hindrar honom inte, han är fortfarande Bladis och Disco-Lasse med svenska travfolket. Under Elitloppshelgen hängde det ordentligt bling-bling runt den Jakobssonska halsen, plus en bakochfram vänd keps! Endast Lasse kan komma undan med det. Å andra sidan var han ju en tung hip-hop profil när han backade Nybrink på den gamla goda tiden. Bling-bling då med. Kämpa Lasse!



Nu tänkte jag lämna er för den här gången och det får ske med en fet vinnare till just Jämtlands Stora Pris. Vi har mumma på gång där. Day Or Night In sägs vara fin igen (troligtvis behandlad HB efter senaste plattmatchen) och skall nu få tillbaka vagn med vänsterstång (host, host). Readly Express är nu plötsligt "-lika bra som när han vann i Paris" (är inte avelsarbetet störande längre?) när han går ut från bakspår. Ja, ni fattar va?! Det är bara att lasta in på Volstead. Vi får 7 gånger smöret för detta. Vassego. Ha nu en härlig helg så hörs vi igen nästa fredag.

Visste du förresten att Miljöpartiet åker ur Riksdagen i höst.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig