Fredagsbrev, arkiv

12 januari 2018

App, app, app. Stäng igen muffen...

I ett land där 37 myndiga kvinnor anmäler en finnig jeppe som knackat ihop en "app" som ska förhindra graviditet som sedan inte fungerat (har mobilen applicerats "invändigt"?) kan verkligen vad som helst hända. Det är i ett sådant land som en 30 årig man som befinner sig olagligt i landet och här hugger ner en polis i nacken av media kallas "flyktingbarn". Det är i ett sådant land Jimmie Åkesson gång på gång får förklara att han INTE kunnat ta ansvar för att 34 skinheads fanns med i SD för snart trettio år sedan samtidigt som en ny moderatledare blir allt mer poppis trots sina tvivelaktiga "fastighetsaffärer". Det är i ett sådant land som oskyldiga människor sprängs ihjäl av handgranater som ligger och rullar på gator och torg och som sedan polisen sedan skall "ta i med hårdhandskarna" för att få de kriminella att "-hålla rätt på sina granater". 2018 kommer att bli ett år Sverige sent skall glömma! Ett val väntar och jag är helt övertygad om att det i år väntar ett riktigt ödesval. Det är nu det kommer avgöras, på riktigt. Antingen kommer SD nu till slut äntligen få det inflytande på landets politik som alla dess väljare kräver och har sin demokratiska rätt till. I annat fall är det god natt. Skulle det bli så att t. ex. Svetsarn sitter kvar och fortsätter sin falska, fega och verklighetsfrånvända politik så kommer verkligt mörka krafter möta upp, var så säker. Här ser jag en riktigt obehaglig framtid med ett land i fritt fall där demokratin har åsidosatts av politiker och media under lång, lång tid. Tillbaka till kvinnorna som blivit påsatta av sina partners och sedan anmäler ett applikationsföretag när skjutet tagit. Är de HELT förvridna i sina huvuden eller vad har hänt? Näe, jag fortsätter att skratta så jag kiknar och tycker att vi lämnar ämnet...

Över till Nuncio. Jag skrev ju förra veckan om den klausul som var "skriven" mellan Tarzan och Tant Grön avseende ett deltagande i Prix dÁmerique. Maggan låg ju på "ganska" hårt när Maharajah var igång. Han skulle ju bärga hennes sista stora lagerkransar var det ju tänkt. Mitt i avelsarbete så var ju Stefan tvungen att försöka matcha igång till ett Elitlopp (som jag personligen har svårt att tro att Hultman verkligen tyckte var en klok variant). En lottning till spår 8 i försöket och en skavank på hästen räddade honom den gången. Sedan var ju även matchningarna mot PDA ivrigt påhejade av det gröna reservatet. Klart som korvspad att Maggan nu ville få en sista chans att kliva in i vinnarcirkeln på Solvalla sista söndagen i maj. Men här missade vi en liten detalj, det fanns troligtvis en annan klausul med större tyngd från Nuncios tredje delägare! Har man redan storfavoriten till Prix dÁmerique 2018 i Bold Eagle i sin ägo så vill man väl knappast att "andrahästen" skall ut och vara konkurrent i det stora slaget. Nix, Nuncio fick bli hag-granne med Maharajah...

I helgen börjar Travgalorna dra igång. Tänk att Solvalla under årtionden inte ens hade en egen gala, hur "galet" är inte det. Ikväll är det i alla fall Bromma som står som värd där konfirmationskavajer trängs bland nyinköpta snyggklännigar. Egentligen hade jag nog velat vara där ikväll men för min del så tror jag alla fina minnen från den gamla goda tiden på Lorry får räcka. Det var på den tiden vi inte hade så mycket lösögonfransar, kajal och rouge ute på ovalerna. Jag önskar i alla fall alla glada travnördar riktigt trevliga kvällar framöver. Dags att sluta för den här gången och det gör vi med en kort tillbakablick mot förra helgens "klara". Torbjörn Jansson var chanslös att kunna svara upp ledningen efter 600m körda när pållen tappade det mesta av vad trav heter. Vi tuggar vidare mot en sköning till kommande helg. I sista avdelningen så tror jag att Sobrilström åter vinner med fina Niki Flax, dock inte från ledningen denna gång. 9 gånger saften får vi tacka för. Ha nu en fin helg så hörs vi igen. Nu finns det bara tre platser kvar till vårens travkryssning Deluxe till Tallinn, bara så du vet.

Visste du förresten att KENT egentligen var ett skitband.


Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig