Fredagsbrev, arkiv

22 december 2017

Dan före dan...

Åter fredag och vi har Julen precis framför näsan på oss. Jag har precis tagit plats plats uppe på Kongressen för att se på tävlingarna och ta en fika. Fredagstrav på Solvalla tycker jag är bra, skulle vara en bättre dag än tisdag och då gärna kvällstrav! Har många idéer om hur Solvalla skulle kunna livräddas och kvällstrav på fredagar skulle vara en tung byggsten i ett sådant projekt. Hur som helst, tillbaka till den här dagen. Som det ser ut idag så är Solvalla ohjälpligt förlorat. Om jag fattat rätt så har väl banan nu själva tagit över driften av restaurangerna eller? I sådant fall kan jag bara konstatera att ni stinker! En halv kopp ljummet maskinkaffe serverat i en pappmugg och till detta en plastmacka av degig sort. För detta “kalas” vill den översminkade lillsnärtan inkassera 65:- Det här är liksom själva bilden av en trasig travbana i totalt förfall. Tänk att man samtidigt en regnig höstkväll kan få en Jägerschnitzel samt en kall pilsner nere på Mariendorfs stallcafé i Berlin för under hundralappen! Näe Solvalla, det är nog tyvärr slutet som närmar sig, med rasande fart…














Vi glider över till roligare saker istället. Paris tuffar vidare med topptrav nästan varenda dag nu. Diskussionerna kring kuskbytet på Readly Express fortlöper och jag tillhör väl skaran som nog tror att Goop i vagnen just på Vincennes kan vara ett litet plus. Vad som förvånar mig mer är att ingen snackar något om Twister Bi. DÄR har vi ett intressant kuskbyte. Jag har länge bävat för att galoppfetichisten Christoffer Eriksson skall clowna till det nere på kolstybben med den ängsliga Varennekillen men nu verkar förnuftet ha fått råda och jag förutsätter att Alexandre Abrivard har mjuka och fina körhänder, det är ju trots allt en potentiell PDA-vinnare vi snackar om…

“–Sök er till annat land. Integrationen fungerar inte som den ska. Det gjorde den inte före hösten 2015 heller, men för mig är det uppenbart att vi inte kan ha ett större asylmottagande än vi klarar av att integrera.” Någon som känner igen tongångarna? I många år har ju SD med all önskvärd tydlighet belyst det enorma problem vi har och sedan länge har haft med vår katastrofala migrationspolitik. Det är nu bara det att det är landets Finansminister Magdalena Andersson som säger ovanstående! På precis samma sätt som det brukar vara. Jimmie Åkesson sågs på reklamskyltar och konstaterade att "-vi måste förbjuda det organiserade tiggeriet". Extremvänstern vandaliserar tunnelbanestationer likt vilddjur och Svetsarn konstaterar att det inte finns något organiserat tiggeri. Lite senare har kappan snurrat fyra varv och plötsligt konstaterar samme svetsare att man nu verkligen behöver se över hur man skall komma till rätta med det ORGANISERADE tiggeriet! Man spyr naturligtvis på detta veka vidriga beteende och det chockar mig att det fortfarande finns fullt friska människor som än idag stöttar Såssarna och deras lömska, fega och ljugande förtroendevalda, hur tänker ni?!

Näe, nu skall vi ta det lugnt och andas ut, det är ju snart Jul. Om du nu sitter dan före dan och fortfarande funderar på en Julklapp så kan jag absolut rekommendera att du ger bort en fantastisk travkryssning till Tallinn med utresa i april! På detta sätt kan du ju både “ge bort” och “få” i samma klapp! Själv har jag det mesta klart inför Julen. Fick dock precis ett sms från sambon (som ju sedan snart 20 år jobbar på Systembolaget) där hon meddelar att Falcons Julmumma är slut! I år igen! Suck, nu måste jag fara runt och leta bland backarna på Bolagen här runt Västerort…

Jag vill då önska alla mina rosa vänner en riktigt God Jul och jag gör det med en feting till uppesittarkvällen. I tredje avdelningen nere på Axevalla tror de flesta att Bergharn skall vinna med favoriten men icke! Vi lutar oss istället mot Åke Lindblom och A. Hannibal där vi får 31 gånger Julskinkan! Tackar för det. GOD JUL!

Visste du förresten att en reporter som besökte Robert Aschbergs hem för att konfrontera honom med diverse “oegentligheter” mystiskt avled två dagar efter besöket.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig