Fredagsbrev, arkiv

17 november 2017

Tillåt mig kräkas över "#metoo"...

Klockan är strax efter sex på fredagskvällen och jag har av olika anledningar fått en kräkattack över fenomenet "metoo". Detta gör att jag faktiskt inte orkar fokusera mig på ett Fredagsbrev idag. Naturligtvis så skall du få veta vem som får lämna Idol ikväll och även få en klar vinnare till helgens V75:a. Jag skall då bara försöka förklara lite förenklat vad som får mig så spyfärdig på "metoo".

Om vi börjar med det luddiga. "Sexuella övergrepp & kränkningar".. Detta är ungefär som "slangbella och massförstörelsevapen". En taggad fotbollspelare skriker "-jävla fittor" när Itailenska supportrarna buar under den svenska nationalsången. Naturligtvis är det då i SVT:s Opinion Live en kvinna som förvarar utfallet medan en manlig journalist tar parti för de "kränkta" kvinnorna framför TV-apparaterna. En tjej i en badtunna känner en kladdande hand på sin kropp. Ägaren av handen är en rätt grisig person som hon troligtvis "dyrkat" och stolt skrutit till sina vänner att hon "jobbar med". Är det "OK" att han kladdar på henne? Nej, naturligtvis inte. Hon hade tydligen sin sambo med och med tanke på "kränkningen" så är jag förvånad över att sambon inte drog åtminstone fyra tänder ut ur trynet på Timell. Under samma kluster har vi en "komiker" som eventuellt begått fullbordade våldtäkter. Sedan har vi kvinnliga skådespelare som ena helgen kört kokain med sina manliga skådespelarkollegor för att sedan bli sexuellt trakasserade av samma manliga skådespelare några dagar senare. Vi har operaångare som plötsligt finner kollegans barnflicka i sin egen säng under en turné. Billy Butt "våldtar" kvinnor varje gång de flyger till England på besök för att jaga lycka och framgång. är det här OK eller sunt? Nej, nej och åter nej. Problemet är bara det att vi inte har någon som helst nyans i denna debatt. När jag själv körde "långtradare" under "Ryska Posten" i mellanstadiet med tjejerna, var jag trakasserande då? Jag har ingen aning men jag är övertygad om att det finns "nyanser" i detta ämne. Hur var det egentligen med Lasse Kronér? Skickade han sex-sms till en tjej som han senare var ihop med? Var det OK? När exakt var det inte OK? Var det OK när Sjunnesson skickade sina sms till stalltjejer? Näe. Hur många sms tog de emot innan de blockerade honom (för det gjorde de väl naturligtvis)? Så här rullar det på. Vi kan väl för enkelhetens skull bara konstatera att "män är djur" och att vi framöver håller oss betydligt mer avvaktande till det motsatta könet. Det bästa vore väl att damerna går på Aladdin och Golden Gate själva, utan en massa män som vill hångla, ragga och tafsa. Hur vi sedan gör med alla de gängvåldtäkter som dagligen sker i vårt samhälle varje dag kan vi fortsätta att blunda för. Metoo-folket verkar inte speciellt intresserade av att strida för dessa offer, istället får fokus ligga på alla "rumpdaskande" chefer och överordnanden ute i samhället...

Så, nu kan ni mejlbomba på den vanliga adressen. Avslutar med att meddela att Jemima Hicintuka ikväll får lämna IDOL. På V75 i helgen på Bjerke vinner Heartbreaker V.S. avdelning 5 enkelt med Björn Goop i vagnen. 7 gånger brunosten, tack! Ha en fin helg så hörs vi igen...

Visste du förresten att Moderaterna idag bedriver SD:s politik till punkt och pricka. Någon måste ju gå först och visa vägen.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig