Fredagsbrev, arkiv

28 juli 2017

Trams, stollighet och gnäll...

Veckans Fredagsbrev börjar med en kort analys av det politiska läget i Svedala. Vi var många som hoppades och faktiskt trodde att Stefan Löfven nu äntligen skulle packa ihop och ta med sina lögnaktiga och verklighetsfrånvända nickedockor från maktens korridorer men icke! Envist och tjurigt likt ett gnälligt barn som lägger sig på marken, sparkar med fötterna och gallskriker efter en heldag på Gröna Lund när mammi och pappi till slut meddelar att det det är dags att gå hem klamrar sig Svetsarn kvar vid pulpeten inne i Riksdagens pressrum (längsta meningen jag någonsin skrivit). Hans trovärdighet har sjunkit lägre än en ASTRA-aktie. Som frustande hingstar i startboxarna på Bro Park väntar nu c:a 30 % av landets befolkning på att det skall bli ett val. DET kommer bli ett synnerligen spännande och trevligt "evenemang"...

Ska vi lämna detta haveri och istället gå ut med sensommarens varning. De är på gång nu, pass upp. Lallande trallande filurer med skev självbild skall snart förgylla Stockholms gator och torg under nästa vecka. Dildokubb med barnen, pappa blir en hund, mamma visar brösten för farbröder klädda i plastfolie osv. Den kommande veckan är ALLT möjligt och ju mer du slår knut på dig själv, ju mer du avviker från det sk. vanliga, ju mer kommer du att passa in. På PRIDE-festivalen skall man INTE vara som alla andra, här gäller det att vara "alternativ". Jag har å ena sidan inga som helst problem med alla dessa attackflator och korvryttare som hela tiden måste anspela hela sin existens på SEX. Man kan faktisk acceptera detta utan större protester men det finns några saker som stör mig rätt mycket. Att ta med sig barn in i dessa spektakel vänder jag mig å det bestämdaste mot. Låt barnen välja själva om de vill vara en del av en försvinnande liten grupp av befolkningen som bara måste få vara "alternativa". En annan sak som förlöjligar och "avslöjar" PRIDE-aktivisterna är att man vill få vara accepterad som "vem som helst" samtidigt som man bara MÅSTE agera så långt bort från "vem som helst" man kan komma. Det blir liksom inte trovärdigt på något sätt. Hur som helst, nästa vecka kommer pappor plötsligt förvandlas till "hundar" som går i koppel, svärmor kär sig i trädgårdsslang med en raymoncheck fastspänd framför fiffin osv. Så mina vänner, nästa vecka drar spexet igång. Låt dig dras med i tokigheterna, ta med knattarna så kanske ni får chansen att spela dildokubb tillsammans med någon tossig vegan endast iklädd gummistövlar och lösnäsa...






















Över till lite trav. Är det någon som blev förvånad över att det var just Reijo Liljendahl som "rasade" över att V75 blev framflyttat lite nere på Axevalla förra helgen? Inte jag, Reijo "rasar" och gnäller ALLTID.

Var det sedan NÅGON som blev förvånad att det var just Ludde som medvetet orsakade en omstart i Hugo Åbergs i tisdags? Inte jag i alla fall. Det var inte speciellt schysst att sabba chanserna för fältets för dagen bästa häst, Twister B.I. Propulsions prestation var absolut inte märkvärdig och han hade ALDRIG varit i närheten av att kunna utmana Erikssons Varennekille utan omstart. Surt, sa Bill. Jättesurt, sa Bull. Nu tänkte jag önska mina rosa vänner en kanonfin helg. Må väl så hörs vi igen. Till helgens V75:a uppe på Hagmyren har jag fått in Sloppy Joe med Erik Adielsson. Vi får 8 gånger chipsen för detta. Tackarrrr.

Visste du förresten att i Libanon är det tillåtet att ha sex med djur om djuret är av kvinnligt kön. Är djuret manligt bestraffas man med döden.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig