Fredagsbrev, arkiv

24 mars 2017

Stefan på G

Stefan Hultman är på G! med stor glädje ser jag att Hultman kommit tillbaka till vår lilla ankdamm. Först en sväng ner till paris och PDA sedan har han varit uppe och kört pållar hos Redén. Nu väntar även föredrag runt om i landet verkar det som. DET hade jag velat varit med på. Då hade det ju kunnat tas ut lite extra i svängarna. Nu kommer Stefan antagligen känna sig tvungen att hålla sig någorlunda “inom staketet” vid dessa tillfällen. Naturligtvis vill de aktiva säkert höra om hur Stefan arbetat för att nå de enorma framgång som han gjort men jag är övertygad om att en hel del åhörare skulle vilja höra anekdoter och rövarhistorier från den gamla goda tiden! Skulle vara ruggigt kul att “diskutera” allt mellan kaffebryggare och indiska selar, vad Uffe egentligen tyckte om att bli kallad Kermit osv. Men nu får de nog “nöja sig” med den sportsliga biten och det kommer naturligtvis räcka gott så. Kul att du e igång igen vännen…

När vi ändå är inne på ämnet så ser jag att man jobbar för fullt ute på Menhammar för att få klart en ny rundbana! Här snackar vi alltså att gå tillbaka 30 år i träningsfilosofin. Idag är det intervaller, pulsmätare och blodtagning som gäller. Annat var det på den gamla goda tiden när man värmde 4 bakvarv i första heatet, sedan ett lättare 1 600 meters jobb för att slutligen avluta med ett arbete över full distans med en lite snabbare avslutning. Inne på Solvalla satt man från “Guiden” och klockade och sedan kunde man några dagar senare läsa om jobbet i den blå lilla tipstidningen. Varför man nu satsar på en ny 1 000 meters bana vet jag inte riktigt men kanske har Kolgjini varit med och petat lite. Hur som helst, det blir intressant att se om detta kan ge Pasi ett uppsving på hästarna som i och för sig gått lite bättre på slutet men som ändå inta alls nått upp till förväntningar och krav.

Rommetravets agerande kring amatören Natalie Örtlund verkar mer än lovligt knäppt. Om det inte finns något dolt som inte kommit fram så fattar jag ingenting. Travbanorna borde ju naturligtvis stötta, hjälpa och gå MED de aktiva, speciellt när det finns frågetecken kring stall, hästar och papper. Här känns det som att man gör precis tvärs om. Jag hejar på Natali och att hon dessutom kör i en hel del rosa gör ju detta än mer självklart. Att man nu tagit tillbaka allt känns egentligen ÄNNU tokigare för då VAR det ju en riktig cykeltur de var ute på…

Nej mina kära rosa vänner, nu måste jag packa ihop för idag. Tänkte gå igenom lite kring Peter Springare och det faktum att SD nu är landets största parti enligt ett flertal undersökningar men jag sparar det till nästa fredag. Kommer inte heller att fundera speciellt mycket över den afrikanska avkomma som körde ihjäl människor i London den gångna veckan. Det är ju bara så de fungerar, alla dessa lågbegåvade och sinnesslöa islamister…

V75 på Mantorp och Ludde tar ut Djali Boko över fel distans. Han blir favorit, vi andra fnissar och dunkar in på Quirire med Marcus Schön i vagnen och vi får feta 13 gånger ölen! Ha en fin helg i solen så hörs vi igen nästa fredag. Avslutar med att påminna om vår travweekend i Tallinn 19/5. Vi skall boka upp platserna nästa vecka och vill du hänga med så kan du läsa mer om kryssningen här.

Visste du förresten att de som gör könsbyten oftast mår sämre efteråt.

Så får det bli…

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig