Fredagsbrev, arkiv

27 januari 2017

Bonjour!


Så var det dags för det stora slaget nere i baguettlandet! Vi åker ner idag med ett trevligt resegäng och en mycket spännande helg väntar. Daniel Redén har verkligen förvaltat apotekarens anabol-stinna plånbok med bravur. Visst, det finns obegränsat med resurser att pumpa in men det betyder ju inte alls per automatik att framgångarna kommer. Fabrikörerna i våra svenska travfabriker får åter snällt stå vid staketet och titta på kolstybben sprutar på söndag medan Redén är en maktfaktor på söndag eftermiddag. Daniel har absolut lyckats med något fantastiskt i och mad att han fått med 4 hästar i ett av väldens tuffaste lopp. Nu tillhör jag ju dock den skara som betvivlar att någon av hästarna kommer ha något med utgången av loppet att göra. Det enda undantaget är väl Propulsion som faktiskt SKULLE kunna vinna loppet om det blir lite bök på vägen för Bold Eagle. Anna Mix var ju usel senast på Solvalla och det finns inte på kartan att hon är med och gör upp. Även Stefans pålle Oasis Bi verkar långt från formen så det ser annars tunt ut med svenska ögon. Näe, vi får lägga vårt hopp till Slackern med den bajsbruna dressen…

Skulle det bli ett rörigt PDA med tidiga avancemang i spåren så finns det en märr som kan slå samtliga i loppet, Princess Grif! Kom ihåg var du läste det…

Princess Grif!

Näe mina rosa vänner, nu måste vi börja röra på oss mot Skavsta. En härlig Parishelg där jag hoppas hinna träffa Hultman väntar. I skuggan av Paris så puttrar V75 på uppe på Bergsåker. Vill du ha en skön vinnare dit? I sjätte avdelningen så vill man tydligen lasta in på Bergh och inte mig emot. Kaj Widell på Queer Fish är en given combo och jag förväntar mig 11 gånger baguetten! Trevlig helg.
Förresten, om du nu inte gör någon resa ner till Paris i helgen så kan jag verkligen rekommendera vår kryssning till Tallinn i maj där det blir trav, god mat och trevligt sällskap!

Visste du förresten att SD nu är Sveriges största parti.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig