Fredagsbrev, arkiv

13 maj 2016

Välkommen tillbaka Stefan!

Länge var det tyst, så tyst att kraxarna hann börja dra igång sina sagostunder. Men nu fick de till slut höra från Stefan Hultman och så kunde de sluta kraxa. Att Stefan har gått igenom en helvetes tid står nu klart för alla och det är underbart att han nu äntligen har möjlighet att göra dig hörd! Vi är många som nu mentalt knuffar honom uppåt, framåt. Uppåt, framåt!

Det är nu 16 dagar kvar tills det smäller. Trots att det felaktigt mumlas om “rosa biljetter” när de egentligen är cerise så har väl den där nerven inte riktigt infunnit sig ännu. Det brukar ju dessvärre bli lite pyspunka på flera av aspiranterna ju närmare vi kommer den där söndagen då startlistorna skall ut i tryck. Så även i år. Åke Svanstedt har under flera månader satt upp ett enda mål för Resolve men att döma av den senaste starten när han förvisso vann men mer sprang på tvären än rakt fram så tillåter jag mig att vara en smula skeptisk. Detta gäller även Tarzans pålle som förvisso vinner lopp på fina tider men hela tiden bryter ut flera spår över upploppen. Fräscha hästar springer rakt, detta är ett faktum och skall Tarzan eller Svanstedt lyckas med det där “extra” får de trolla en hel del gissar jag.

Sedan visade det sig att Food Money “bara” var en riktigt bra snabbloppare när allt kom omkring. Det har delats ut ett antal cerise Elitloppsbiljetter och vi får återkomma till detta när det närmar sig.

Efter att nyss ha kommit hem från en månad i Thailand så ligger jag lite efter på travet men naturligtvis har jag full koll på helgens Eurovision. Eftersom det är ultrajämnt mellan Australien och Ryssland så ger jag er i stället ett kanonlir på topp fem! BULGARIEN! Jajamän, en snygg brud med en bra låt som dessutom uppträder med lysande knäkappor bara MÅSTE älskas. Vi får sju gånger smöret vilket får ses som ett fett socialbidrag! Lasta in…

Jag vill även ge dig en fin vinnare till helgens V75a på Åby. Redan i första avdelningen kan vi tjoa till. Fredrik Persson envisas med att ta ut sin halta pålle Kemas Magic och med favoriten från bakspår så är det liksom garanterat lätt seger för Panoramic! Eftersom spelarkollektivet verkar ha fått solstingeling så kan vi räkna med 11 gånger serpentinen på hästen, ös in!

Ha nu en skön helg så så hörs vi nästa fredag igen.

Visste du förresten att mer folk dör varje år av att en kork från champagneflaskor poppas på fester, en av giftiga spindlar.

Så får det bli…

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig