Fredagsbrev, arkiv

15 april 2016

Sawasdee...

Då har vi fredag och “våren” har slagit till ordentligt nu. +36 när man tittar på termometern. Befinner mig nu i Thailand där vi snart väntar ner ett gäng glada resevänner för nya reseupplevelser med oss. Vi brukar åka ner någon vecka innan gruppen anländer för att kunna förbereda på bästa sätt. Idag var vi uppe på en ö som vi hoppas kunna göra ett bra arrangemang utav.

Hemma i Sverige verkar det vara precis som vanligt. Ekerö kommun meddelar att de 4 000 som stått i kö för bostad nu tappar sina köplatser då det skall moffas in 108 “flyktingar” i de boenden som kommunens invånare väntat på i många år. Vi har en Sosseminister som sitter och smaskar Halal-mat tillsammans med ett gäng RIKTIGA fascister. Vi har även hört att 131 ledamöter i Västra Götaland röstat FÖR att behålla könsstympning hemma i Svedala. Precis som vanligt således. Det brakar ordentligt nu…

Här nere i Thailand börjar de nu undra vad vi “svenskar” egentligen sysslar med i Europa. Vi far runt och bombar ihjäl barn och andra oskyldiga. Det tar en bra stund att förklara för mina thailändska vänner att de där amöborna inte på något sett är “svenska” utan bara en grupp sämre människor som försöker nässla sig in i det svenska trygga samhället. Mina thailändska vänner ruskar förvånat på sina huvuden men verkar i alla fall KANSKE förstå skillnaden på svenska människor och Islamistiska amöbor med skev världsbild…

Det blir visst ingen uppföljning av förra årets “succé” med Stjärnkusken i TV4. Jag kan knappast påstå att jag är förvånad. Personligen så tyckte jag redan från början att hela idén var rätt kass. Och som den positiva person jag är så förklarade jag redan då varför jag tyckte det och vilken typ av program man istället borde producerat. Nu försöker man istället mjölka ur sista droppen ur “stjärnkuskarna” Patrik och Kee, och det går ju rätt bra, host, host. Ingen av dessa grabbar kommer naturligtvis någonsin att vända upp i en segerdefilering i ett RIKTIGT lopp men ett skojigt inslag kanske en del i alla fall ser det som. Har för mig att både Thore Skogman och Martin Ljung kört travlopp en gång i tiden. Heja, heja…

Vi har fortfarande ett gäng kuskar som regelbundet använder sitt körspö långt utanför reglementets råmärken vilket ofta renderar fånigt låga böter eller patetiskt korta avstängningar. Bevisligen fungerar inte “straffen” för dessa hårdhänta och känslokalla häståkare. Jag har tidigare flaggat för en mycket enkel och samtidigt verkningsfull bestraffning. En månad eller ett visst antal lopp utan körspö i loppen! Enkelt och effektfullt på en och samma gång. När vågar ni prova?!

Nej mina rosa vänner, nu är det dags för kvällens iskalla bland de svajande palmerna. Jag skall avsluta med att leverera en riktig klaring till helgens V75a på Jägersro. I sista avdelningen får Pioneer F.H. äntligen sätta dit skallen. Vi får behagliga 13 gånger Changen för besväret. Smaska på. Må gott så hörs vi nästa fredag igen.

Visste du förresten att vi föds utan knäskålar. De är först utvecklade vid sex års ålder.

Så får det bli…

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig