Fredagsbrev, arkiv

25 mars 2016

Glad Påsk!


Då var vi mitt i Påsken och helgens första V75:a är avverkad. Tyvärr så blev det ingen lyckad eftermiddag för mig. Jag hade en raket med ett platsspel på 79 oddsaren Quota som till 79 gånger var stilig trea i mål. Sedan var det andra liret plats på Exlosive de Vie i sista avdelningen men där var det för dåligt tränat och 4 000:- rakt in i skogen. En annan som gjorde det lite svårare än nödvändigt för sig var Ulf Ohlsson som gladeligen körde rakt upp i ekipaget framför med Canmore B.F. i femte avdelningen. En lite sur dag helt enkelt. Jag lovar att i slutet av detta Fredagsbrev leverera en riktigt klar till söndagens V75a.

Annars har den här veckan mest präglats av de håriga, svettstinkande amöbornas demonstration av lågbegåvning och inavel. “Bröder” som -likt banjospelande pedofiler- gör allt de kan för att sänka sig ner i ondskans och idiotins avgrund. Bryssel fick känna av islamismens lägsta väsen och endast Mona Sahlin och Aftonbladets Anders Lindberg verkar tillfreds med situationen. Belgien och Sverige är de två EU-land som har flest IS-amöbor i sina länder och eländet verkar fortsätta. PK-media kämpar envetet på i sin kamp mot sanning och verklighet. Den ihjälskjutna IS-amöba som rensades bort förra veckan skulle enligt PK-media ha “anknytning till Sverige”. Att han ännu idag står skriven i Sverige, har bott i Märsta och varit gift med en svensk kvinna och även suttit i styrelsen för ett svenskt företag nämndes inte. Näe, “anknytning till Sverige” blev det. Tillåt mig kräkas.

Mer PK-elände. I morse skulle man recensera Agatha Christies bästsäljare “10 små negerpojkar” när Nyhetsmorgon rullade på i TV4. Inte ens programledare Jennie Strömstedt kunde hålla sig för skratt när det visade sig att PK-eliten varit framme och “städat”.


Vi lämnar eländet och riktar blicken mot Solvalla. Jag skrev ju förra veckan om Solvallas nya “genidrag” med en ny startbil och gissade på en kostnad på nästan miljonen. Tyvärr visade det sig att jag höll igen, den skall visst kosta 1, 2 miljoner! Jag VILL inte vara gnällig och bakåtsträvare men den där idén måste jag nog ändå lägga under kategorin värdelösa investeringar. Jag fattar verkligen INTE hur den bilen skall kunna locka ut massor med nya besökare till travbanan. En annan sak som jag tidigare tagit upp är ju maten på Solvalla. Jag föreslog att man skulle släppa in ett gäng Food trucks med en tro att detta skulle innebära ett brett utbud med mat till vettiga priser. Nu verkar Solvalla valt en annan väg (föga oväntat). Man skall nu ta över hela restaurangbiten istället! Med tanke på att de skall behålla den “inhyrda” Nisse som skött det hela tidigare så är jag tveksam till att det kommer bli någon större förändring eller förbättring. Näe, här är det nog mest “pengar under bordet” som fått tala. Den som lever får se. Jag hoppas i alla fall att de gamla hederliga smörstekta korvarna med endast senap kommer tillbaka och kanske, jag säger kanske, får vi åter se de buljongstånden ute på läktarplats igen! Som jag längtar…

Vi glider elegant vidare in på travsport och travresor. Vi har snart en fantastisk vår och sommar framför oss med massor av topptrav och det känns väldigt långt till Derby och Travkriterium. Men tiden går fort och i november arrangerar vi åter den populära travresan ner till Berlin och Mariendorf travbahnrenn. Då vi redan fått in några intresseanmälningar så känner jag att det är hög tid att tipsa om resan så att våra “stammisar” inte missar en plats. Gör gärna en intresseanmälan redan idag så är du garanterad plats. Max tio personer, först till kvarn. Läs mer här!

Nej mina snälla rosa vänner, nu måste jag glida vidare. Skall ta en kall Gin & Grappo och avnjuta Långfredagen. Som avslutning så vill jag meddela en klar vinnare till V75:an på Romme på Påskdagen. I sjätte avdelningen så sitter Daniel Olsson trygg och säker hela vägen med fina Coktail Bar. Vi får 14 gånger påskägget som tack för stödet. Vassego.

Visste du förresten att i filmen "När lammen tystnar" blinkar Hannibal Lector (Anthony Hopkins) aldrig.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig