Fredagsbrev, arkiv

18 mars 2016

Snillen spekulerar...

Veckans Fredagsbrev börjar vi med en titt på kollegan och vännen Nybrinks senaste krönika i PK-bladet. Han ifrågasätter alla kuskar som “rasar” över att de måste köra i SHL-tröjor i några lopp. Å ena sidan kan jag ha viss förståelse för att man vill “skydda sin sponsor” men å andra sidan så är det ju ganska typiskt vår lilla ankdamm att cementera rollen som “bonndräng” ala 60:tal. Fortsättning följer. VI kunde även läsa lita om hur tränare Skoglund och en funktionär hamnade i “skarpt läge” på en travfest! Inget nytt under solen…

Mer trav. Publiken minskar nu snabbt till allt mindre skaror och samtidigt vill man höja prispengarna i vissa lopp för att försöka rädda breddsporten. Då sätter sig “experterna” på Solvalla vid runda bordet och brainstormar så det ryker ur öronen. När de –likt Professor Balthazar– till slut stannar upp och jublar över sitt geniknölsgnuggande så kommer då resultatet. En ny startbil för närmare miljonen! Den mentala härdsmältan är total. Man har nu fått för sig att folk ur “publikhavet” kommer att vilja betala för att sitta instängd i en bil med sina spelbongar och tipslistor för att sedan få se starten (med diverse utrustning och funktionärer i vägen) och sedan bli parkerade vid staketet eller innerplan när loppet fortsätter någonstans “där borta”. Jag är av den uppfattningen att detta inte kommer att bli någon enorm publiksuccé, man jag hoppas att jag har fel med tanke på den dyra investeringen…

Vi lämnar våra fyrbenta vänner och riktar över fokus på de tvåbenta, och i det här fallet de tvåbenta som bestämmer och styr. I Stockholm skall nu alla de modulhus som planerats för att, kortsiktigare än ett tjuvsvar i ledningen från Bergh, “rädda” en kaosartad situation kring flyktingmottagandet ställas upp. Planen är att “flyktingar” skall assimileras till vårt land i dessa “manskapsbodar” de närmaste åren! Tyvärr så blev det inga sådana hus vare sig på Södermalm eller Gärdet. Som väntat så blev det de vanliga förorterna som skall få ytterligare börda på sina axlar. Det här kommer ett få katastrofala följder, men det var ju precis så här som Svenne-Banan ville ha det i det här landet…

Förra helgen var det travkryssning till Tallinn och vi hade som väntat en kanonhelg. Vi åt gott, drack -som utlovat- estniskt färsköl, träffade Mats Gabrielsson ute på travet och njöt på vårt Spa-hotell.


Nej mina vänner, nu måste jag slå igen för den här gången. Frans sopade hem hela Mellon vilket garanterar att Sverige INTE behöver arrangera Eurovision en gång till. Jag hade velat haft Molly Pettersson Hammar till Eurovision men det var jag visst ensam om.

Missa inte Samir & Victors “Baka kaka”. Klicka här!

Den här helgen körs V75 i brunostarnas land och här kan jag leverera en riktigt bra vinnare. I sista avdelningen har jag fått klart på Ridolini Park. Vi får 21 gånger Kvikk lunsjen. Vassego! Må gott så hörs vi nästa fredag igen.

Visste du förresten att fjärilar har sina smaklökar på fötterna.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig