Fredagsbrev, arkiv

22 januari 2016

ATG ute på cykeltur, igen...

Jag hade bestämt mig för att skriva ett glatt och positivt Fredagsbrev den här veckan men ATG ville annorlunda. Boost! Vad är det som händer?! Daddy Boastin gillar jag men det som ATG nu presenterar svänger inte speciellt. “-Nu ser vi att det är populärt att lägga till ett element av tur till skicklighetsspel för att oftare kunna nå de riktigt stora vinsterna”. Vem har de frågat? Hur har man kommit fram till det här? Jag är väldigt tveksam till att man som spelare på trav vill ha med en “Lottodragning” i kunskapsspelet. Näe, det känns som att man börjar tappa greppet fullständigt kring även liret inom travsporten. V75 är det enda spel som fortfarande håller en riktigt hög klass som spelform och där ska man definitivt INTE rota omkring och hitta på konstlade spelexperiment. Om man vill förnya och hitta mer “nerv” i just V75 så har jag en gammal käpphäst. Idag har ju “Jackpot” helt tappat sin betydelse då de nu för tiden duggar tätare än vinnarna host Stall Stenströmer. Här skulle man ´bunkra upp till en MEGAJACKPOT! Två, högst tre gånger per år. En Jackpot under Elitloppshelgen och en kring Jul skulle bli en enorm succé! En uppesittarkväll inför Julafton med en dunderjackpot som krydda skulle kunna vara en perfekt marknadsföringspuff och naturligtvis även locka spelare till större insatser! Våga prova…

Vi förflyttar oss 14 dagar och tar sikte på baguetter, ostar, trevligt sällskap och travsport i världsklass! Prix dÁmerique står för dörren. Det enda som stör är den totala avsaknaden av svenskhopp. Mosaique Face agerade långt under acceptabel nivå senast och det känns inte troligt att Kolgjini lyckas trolla fram toppform på de dagar som nu återstår. Sedan verkar man -för mig, helt obegripligt- vara NÖJDA med Oasis Bi som inte kunde ta sig förbi en enda pålle trots lucka från vinnarhålet senast! Jag ser Oasis Bi som en blöt statist som nu eventuellt kommer ut till förnedringen om 16 dagar. Bold Eagle verkar vara i en klass för sig så årets upplaga av Prix dÁmerique får bli en studie i klasskillnad…

Lyxkrogar, dyra viner, safariutflykter och sedan mygelbostad till Margot Wallström. Man säger nu att 10 000 medlemmar lämnat sekten Kommunal men detta innebär samtidigt att 95 % av stollarna fortfarande är kvar och gladeligen skänker en femhundring i månaden av sin lön till, ingenting! Att min farfars far kände trygghet i facket när han slet i gruvan under osäkra och usla förhållanden kan jag ha förståelse för men att en sund och frisk människa idag, 2016 utan att blinka betalar flera hundralappar varje månad för att få just, ingenting. Vad sysslar ni med? Är ni dessutom förvånade över att fackfolket sedan bränner era pengar på egna intressen? Stackars er…

Mer trav. Prix dÁmerique i all ära men redan i början av mars är det en ny travhelg med “guldkant” som väntar. Fredagen den 11e mars lägger m/s Romantica ut från Värtahamnen och en travhelg i Tallinn väntar! Vill du hänga med så kan du göra en intresseanmälan här.

Förra helgen blev ju Masai Southwind fast med alldeles för sen lucka så det är bara att glömma. Till denna helg lägger vi istället in degen på Max Not Sand i 6e avdelningen. Vi får 6 gånger snapsen. Tackar för det Marcus. Nu måste jag dra vidare. Ha nu en härlig helg i vårt kalla Sverige så hörs vi nästa fredag igen.

Visste du förresten att Miljöpartiet snart är nere på 4 procents nivån och riskerar att åka ur Riksdagen.

Så får det bli…

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig