Fredagsbrev, arkiv

23 oktober 2015

Sol och mörker…

4343434

11212121

2323232323

Här nere på Phuket är det som vanligt. Solen skiner, ölen är iskall, maten är underbar och våra resevänner fantastiska. Idag har vi varit ute på fisketur hela dagen och fångsten blev ett gäng med tonfiskar som vi avnjöt ombord. Vi snackar färsk fisk. Hemma i Sverige har ett eländigt mörker lagt sig och som topp på allt elände så har en förvirrad kille tydligen gått ut på en skola och stuckit ihjäl två personer och skadad två! Detta gör att det inte känns något vidare att sitta under palmerna här nere och komponera ett Fredagsbrev. Tankarna går naturligtvis till de familjer som blivit drabbade av galenskaperna i Trollhättan. Hur det känns att vara förälder till en son begår en sådan här handling för att sedan bli ihjälskjuten av polis går nog inte att förstå. Offren har naturligtvis även de anhöriga som just nu lever i ett fruktansvärt mörker.

Några saker funderar jag nu över. Om vi börjar med medias sätt att arbeta så blir jag spyfärdig. När en svart man kliver in på IKEA och mördar två, som han säger “-med svenskt utseende” så är det knäpptyst. Man skyddar personen som begått dådet och man mörkar så länge det går med att gå ut med att mördaren var flykting. Stefan Löfven gömde sig och sa inte ett knyst! När det är en “svensk” mördare som antagligen valt sina offer pga. hudfärg så blåser man på med fullt artilleri. Namn och bild på mördaren publiceras omedelbart, absolut ingen hänsyn tas till hans familj och Svetsarn blåser av alla möten och far genast iväg till Trollhättan för att hålla tal och spotta floskler. En omvänd “rasism” som underblåser än mer hat och uppgivenhet. Och då kommer jag in på nästa punkt. Jag skulle nästan vilja drista mig till att lägga en stor del av skulden till dådet i Trollhällan på Stefan Löfven och de andra politiker som vägrar acceptera demokrati och resonemang i vårt land. Jag kan se framför mig hur man hemma i mördarens familj suttit och svurit varje gång som 7-klövern spottat väljare och demokrati rakt i fejjan. En förvirrad grabb men några skruvar feldragna i pallet sätter sig då och matar i sig mer hat och elände på nätet och till slut klickar det. Jag är en av alla de föräldrar som ser som mitt ansvar att på ett så pedagogiskt sätt som möjligt förklara för mina barn vad riktig demokrati är och jag visar gärna en hög med exempel där Svetsarn och hans PK-skadade låtsaspolitiker låter politikerföraktet gro och där man åsidosätter demokratin. Där man i handling visar att man INTE anser att alla människor är lika värda och än mindre deras åsikter och röster. Här har man under flera år med horribla metoder agerat helt vidrigt. Man lämnar sin egen ideologi, sitt partis värderingar och gör i princip vad som helst för att frysa ut de människor (snart var tredje person i landet) som inte tycket “rätt”. Jag får verkligen hoppas att mina ungar har alla skruvar på rätt plats så de kan hantera denna idioti på ett sunt sätt, annars kan det nog riktigt illa.

Om vi lämnar eländet i Trollhättan och går över till den massinvandring som nu sker till Sverige så känns det inte som att jag ens orkar ta det idag. Svetsarn och gänget har nu beslutat att de skall ta ytterligare resurser från UNHCR som skriker efter hjälp och med dessa medel bygga tillfälliga tältboenden för de som nu tagit sig till Sverige. Detta när vi går mot vinter! Hjälpa de som VERKLIGEN är i akut kris på plats? Nix, här råder istället galenskap. Det visar sig nu att endast c:a 25 % av de flyktingar som anländer till Sverige kommer från krigets Syrien. De flesta som anländer kommer dessutom inte från något krig alls, de har bott i EU länder i fred under de senaste åren. Nu verkar det dessutom som att allt snart kollapsar totalt och var skall alla dessa människor ta vägen “sedan” ? Nej, det har man ingen aning om. Och i detta vansinne har vi inte ens funderat på kvotflyktingar, anhöriginvandring osv. Som sagt, nu ser det riktigt mörkt ut. Men Malena Ernman och Henrik Schyffert sitter nog med Lisa Nilsson och klappar varandra stolt på varandras axlar medan de håller dörrarna väl stängda till sina villor och bostadsrätter. Jag tror jag spyr!

1988 föddes min son Ludde Samma år genomfördes i Sjöbo en folkomröstning angående ett eventuellt mottagande av flyktingar. Drygt 64 % röstade då emot och så fick det bli. Idag skriker sig folk hesa så fort SD kommer på tal. Enligt "de goda" så är ju SD:s sympatisörer mest "rasister" och i låg socialgrupp. Dessutom bara 13 % av befolkningen enligt senaste valet. Skulle det då inte vara bra med en landsomfattande omröstning kring flyktingmottagandet?! "De goda" påminner ju folket ofta om att de är de övriga 87 procenten så då borde ju en omröstning i frågan vara en självklarhet. Efter en omröstning skulle ju HELA svenska folket få säga sitt och då blev det ju till slut tyst på alla "rasistiska" Sverigedemokrater. Vad tycker "de goda"? Bra ide eller vad tror ni...

Nej, hua. Orkar inte mer idag. Nu vill jag bara kasta mig ner i havet och kyla ner huvudet. Vi hoppar direkt över på spel och dobbel. Förra helgen så satt ju vinnaren på V75 stenklart. Oddset blev dock lite klent men så kan det bli ibland. Nere på Jägersro så har jag fått en ny klaring. I femte avdelningen sopar Flemming dit Quintessense till 9 gånger gruset. Vassego. I IDOL är det Cirkus Scott som gäller. Tove Burman har hängt löst i flera veckor nu och att hon lyckats hänga kvar tror jag beror på någon bugg i systemet helt enkelt. Jag förväntar mig att man fått ordning på det nu och då åker hon ikväll till 2, 25 gånger fisken. Ett garderingsbud är Ida da Silva. Jag gillar henne men nu ger hon sig på Patrik Isaksson och då hänger hon garanterat löst. Lira henne till 3, 25 gånger firren så är ni säkra ikväll. Med dessa stenklara tips vill jag önska mina vänner en bra hösthelg så hörs vi igen. Kämpa på där hemma och mota bort ondskan och eländet efter bästa förmåga. Sådant som nu inträffat på IKEA och i Trollhättan skall inte hända i Sverige, vi är bättre än så.

Jag vill även passa på att önska min goda vän Stefan all lycka med sitt tillfrisknande under sin “konvalescens”. Vi ses på cyklarna ute på Munsö, vi behöver göra ett uppryck både du ock jag. Kämpa!

Visste du förresten att om man fyller ett vanligt koniskt snapsglas till halva höjden, så är glaset bara fyllt till 12-13 procent.

Så får det bli…

1 kommentar:

  1. Ett mycket välskrivet fredagsbrev. Dina ord är mina tankar i detta nu.
    Med vänlig hälsning

    SUCK

    SvaraRadera

Om mig