Fredagsbrev, arkiv

16 oktober 2015

Missfoster och migrationshaveri…

Är ju nere på Phuket nu och inväntar glada och trevliga resevänner. Här nere är allt precis som vanligt, dvs. underbart. Dock har en mycket beklaglig sak inträffat här nere i Thailand. Chang har sabbat sin öl! Sedan första gången jag besökte Phuket (25e gången nu) så har Chang Beer varit det självklara valet av dryck. Singhan gick bort tidigt och Tiger smakar inget vidare. Leo har varit reservölet när Changen varit slut. Under lång tid så var en stor Chang 64cl och låg på trevliga 6, 4% För några år sedan började man laborera med “Chang light”, “Chang Export” och “Chang draft”. Ingen av dessa sorter blev bra. Original Changen ändrades sedan till 6, 0% och det har fungerat helt ok. Eftersom ölen är en aning söt så har alkoholstyrkan jobbat upp en bra smak. I år har man tyvärr fått en hjärnblödning! Dels har man slopat alla andra Changvarianter förutom den vanliga Changen och sedan har man tryckt ner alkoholhalten ytterligare och idag ligger den på ynka 5, 5% Detta har gjort ölen i det närmaste odrickbar. De har dessutom bytt ut de gamla hederliga bärnstensfärgade flaskorna mot gröna, med en form som påminner om Heineken. Summa summarum, välj Leo Beer då du besöker Thailand, allt annat blir fel…

fdfdfdfdffsdfsdfsdfs

Bye bye, Changen…

Vi lämnar detta elände och går över till Sverige. I Svedala verkar det rasa utför i rask takt nu. Jag har följt eländet på håll och har även sett debatten på SVT. Det här att hjälpa ett större antal flyktingar i deras närområden istället för att “hjälpa” ett betydligt mindre antal personer (personer som dessutom har betalat tungt för att flytta och som i ganska liten utsträckning kommer från något direkt krig) här hemma i Sverige har våra falska politiker fnyst åt. Nu verkar det som att Svetsarn lik förbannat vill “hjälpa” i form av tält! I mina ögon verkar alltihopa fullständigt befängt, å andra sidan så är ju våra politiker väl medvetna om detta men de blundar likt lågbegåvade strutsar. I debatten på SVT så “rasade” Alliansen över det mesta av Svetsarns vänsterpolitik men i verkligheten vill de inte göra något alls åt problemet. Det spårar ur nu, var så säker…

Vad vill ni göra, på riktigt?!

Nu över till ATG:s senaste “lansering”, virtuell racing! Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig när spektaklet satte igång. Det första jag störde mig på var den erbarmligt usla grafiken. Alla hästkrakar springer med akut spatthas och ser allmänt missbildade ut. Tyvärr så är det ju dessutom som vanligt på atg.se så det buffrar och stannar om vartannat. Jag sitter nu i Thailand med att följa debatten live på SVT i full HD var inga som  helst problem. När det vankades start i de “virtuella” loppen så hackade allt precis som vanligt. Att “loppen” sedan är astråkiga och att alla lopp vinns av de de tre första när upploppet nalkas gör det hela än mer uselt. Ingen häst har dock galopperat i loppen ännu, detta trots att baksteget borde sätta sina spår redan in i sista sväng. Att vi sedan har vår knattereporter från Barnjournalen som “speaker” drar ner upplevelsen ännu mer. Av misstag provspelade jag i ett lopp som visade sig vara “galopp”. Rent visuellt och grafiskt så ser dessa lopp NÅGOT bättre ut. Kan det vara så att galoppen är inköpt programvara och att travloppen knackats ihop av någon datanörd uppe i Hästsportens hus? Bara undrar, för det är skillnad. Vi släpper eländet och konstaterar bara att travsporten i Sverige är i akut kris, vem vänder skeppet?

Nej mina rosa vänner, nu får det vara för den här veckan. Här väntar grillad makrill med ris och goda såser. Avslutar med några tips. Vi börjar med Idol. Den förfärliga Tove Burman hängde som väntat löst förra fredagen men lyckades hänga sig kvar på något märkligt sätt. Ikväll åker hon, garanterat. Tillsammans kommer hon nog stå med Frans Walfridsson och hänga löst. Vi får 3 gånger på Tove och 5, 25 på Frans. Lasta in. Vill du spela gratis för det dubbla som sätts in när du registrerar dig så kan du klicka här. Till helgens V75a så har jag en sköning. Raggamuffin höll storstilat förra helgen men det räckte inte riktigt ända fram. Nu har jag fått klart på Mellby Diamant i sista avdelningen. Vi får 4 gånger på det kalaset. Vassego. Må gott och på återhörande.

Viste du förresten att det i Greene är olagligt att äta jordnötter och gå baklänges på trottoaren om en konsert pågår.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig