Fredagsbrev, arkiv

09 oktober 2015

VM-guld, VM-guld, VM-guld...

VM i trav. Ja någon direkt ”VM-känsla” infinner sig väl inte direkt men i helgen är det i alla fall dags för VM-loppet att vakna upp ur sin Törnrosa sömn. Loppet som sådant är väl typ som ett bra Guldlopp hemma och att hela åtta hästar flygs över från Sverige känns egentligen lite bakvänt. Hade väl varit både enklare och billigare att ta över de två hästarna från USA och Kanada till Sverige men då hade det väl inte kallats ”VM-lopp”. Vinner gör Creatine om allt går som det ska...

Kurragömma med häst. Hur alla turer kring affären ”Tomas Malmqvist” egentligen ser ut har jag ingen aning om men nog känns det en aning suspekt när en häst hålls ”som gisslan” i en hästaffär. 9 månaders avstängning väntar Tomas och jag förväntar mig att man löser detta med en målvakt ganska snart...

Dagens Fredagsbrev blir en kortare variant då det är högsta stresspåslag på författaren i dessa tider. Den här veckan har varit I måndags hjälpte jag brorsan med en dag i lastbilen. På tisdagsmorgonen besiktade jag bilen på morgonen innan jag for upp till Arlanda för en tur till Berlin där jag rekade inför kommande travresa dit. På tisdagskvällen var det även tänkt att Agenten skulle starta men en grönsnorig nos gjorde att denna punkt ströks från programmet och mena kära ”medarbetare” slapp den turen till Sundbyholm. Hem från Berlin sent på kvällen för att på onsdagsmorgonen åter dra ett pass i lastbilen åt brorsan. Igår var det skoning av hästarna innan det var dags att sätta sig på båten ut till behandlingshemmet jag jobbar extra på. I morgon lördag kliver jag ombord igen för att till slut landa hemma på Munsö Lounge där en av familjens ungar skall firas på sin 18årsdag. När gästerna åkt hem så skall det hysteripackas för att på söndagen åter styra upp mot Arlanda där flyget till Thailand avgår vid halvtre tiden på eftermiddagen...

Det rusar på rätt bra som sagt. Jag vill i alla fall göra vad jag kan för att rädda upp spelkassan till alla rosa vänner. Vi börjar med IDOL. Tove Burman hankade sig kvar en vecka till, trots neurotiska ögon och för mycket läppstift. Jag ger mig inte. Ikväll åker hon! För er som vill säkra upp spelat föreslår jag även ett stödlir på Ida da Silva. 3 gånger på Tove och 5 gånger på Ida. En av dem åker, så är det bara. När vi ändå är inne på stenklara lir så satt ju Re Doc fint som stenklar vinnare förra helgen när han vann med en nos. Uppe i måldomartornet verkar det dock som att något allvarligt inträffat. Tekniker från polisen har varit på plats uppe i tornet och gjort en teknisk undersökning. Man har vare sig funnit spår av hallucinerande preparat eller hotbrev med urklippta bokstäver från tidningsurklipp! Vad som egentligen låg bakom att man plötsligt gick ut och meddelade att tvåan i mål också var ”etta” är något som både ST:s jurister och framstående optiker kommer att titta närmare på. Nu snodde man således halva deghögen när vi skulle hämta ut på Re Doc. Den här helgen hoppas vi på nyktra beslut uppe i tornet på Åbytravet och i 6e avdelningen får vi 9 gånger på Raggamuffin, tack för smeten! Nej, nu måste jag flåsa vidare och jag önskar er alla en fin hösthelg så hörs vi igen nästa fredag då Fredagsbrevet komponeras under palmerna på Phuket.

Visste du förresten att en bäver har ca 22000 hårstrån på magen inom en area på 1 kvadratcentimeter.


Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig