Fredagsbrev, arkiv

10 juli 2015

Dramaturgi i korpklass…

julibild

Åter fredag och åter en regnig dag. Den här sommaren ÄR bara för usel. Lider med de stackars familjer som idag sitter på Destination Gotlands snabbfärja på väg mot ön. Semestern är utplockad och nu skall det mysas med familjen. Ombord har man knappt vikit ut höger från Hamnbassängen i Nynäshamn och redan har det gått 700:- av reskassan. En piccolovin (17cl) och en öl small iväg på 156:- Två läsk till ungarna, två räksmörgåsar och två ost/skinka dito. Inom två timmar så har två glassar och två fika hjälpt till att spränga sjuhundrakronorsgränsen och skulle nu barnen i familjen få sin vilja igenom så sitter de strax inne på fartygets BIO och vips så var den första tusenlappen bränd, och då har man inte ens nått destinationen…

En del familjefäder är födda helt utan bollsinne och bland dem ser vi alla dessa galningar som ställt bilen hemma på villauppfarten och istället valt cykelsemester med tält åt familjen! I eftermiddag kommer de stå i duggregn och blåst och kvittera ut sina cyklar. Barnen kommer förgäves lägga hoppet till 3G-master och ställen att ladda mobiler och surfplattor. Sedan bär det iväg. En helvetesresa som börjar med stark motvind och piskande regn i ansiktet på de vilt trampande stackarna. Redan första backarna upp från hamnen kommer sätta familjens lojalitet och sammanhållning på svåra prov. Med tanke på det väder som väntas så törs jag knappt tänka på hur veckan kommer att bli för familjen där ute på landsvägen där en Hoburgsgubbe visade sig vara totalt ointressant, och vattentemperaturen på Kneipbyn vattenland som aldrig nådde över 17 grader, där saffransglassen var överskattad och där man dessutom tajmat in en vecka när det INTE kördes trav ute på Skrubbs! Stackars satar…

Beställ 3 nr av Aktiv Träning för endast 99,90 + porto och få samtidigt en löpartröja från CRAFT. Totalt värde 789,50!

I kväll är det tredje avsnittet av “Stjärnkusken” och tittarantalet sjunker för varje gång. Jag VILL inte gnälla men när jag inte tror på en idé alls så måste jag få säga vad jag tycker. De första avsnitten följer exakt amma mall och “pratorna” som spelas in är exakt likadana som i alla dessa program. Inslagsproducenten sitter snett bredvid kameran och påminner varje gång personen att börja meningen med själva frågan så att vi alla skall veta vad man pratar om. Ok, jag frågar dig, “-hur kändes det när din häst sket på stallgången”. “-När min häst sket på stallgången blev jag jätteäcklad”. Typ håller det på. Lyssna gärna hur upprepande och fånigt de börjar alla sina kommentarer…

Om programmet nu var ämnat att öka intresset för vår travSPORT så har man redan börjat nalla på förtroendekapitalet. Redan nu skall vi spela “ATG-tillsammans” med Behrang och Henemark och sporten rullar mer och mer över till spel. Nej, jag ger en avsågad tumme för programmet.

Förra helgen hade Halmstad enorm tur med vädret och deras travvecka blev en höjdare. Liret på Sobrilströms heta chans var en riktig snedträff och nu gäller det att rycka upp sig direkt. Därför känner jag mig trygg med informationen jag just fick inför helgens V75a på Årjäng. 22 gånger på Fourmatic i andra avdelningen känns fint. Micke J skräller åt oss. Nu skall jag dra vidare och önskar er alla en bra helg trots skitvädret. En del av er missade kanske när Belinda Olsson havererade i Almedalen då hon inte kunde dölja sitt hat mot Jimmie Åkesson. På SVT har man fått tillsätta sju jurister som jobbar för fullt med alla anmälningar mot den vänsterstyrda TV-jätten som i statens namn skall agera obunden och neutral. Här nedan får du chansen att se spektaklet igen.

Belinda Olsson på SVT slår knut på sig själv…

Visste du förresten att Världens mest sedda film heter "Borta med vinden".

Så får det bli…

1 kommentar:

  1. Du menar den här filmen? https://www.youtube.com/watch?v=nxoX-HFcJtg

    SvaraRadera

Om mig