Fredagsbrev, arkiv

06 mars 2015

Haru monta bruden? Pluggen i…

Jag har ju tidigare tittat på min gamla hemstad Sundbyberg och där sett ett moraliskt förfall så sakteliga montera ned allt vad denna sunda stad en gång hade. Det började med att någon ängslig “hen” som antagligen blivit brutalt mobbad under skolåren på Ängskolan fick för sig att Sundbybergs simhall behöver ett “tredje” omklädningsrum! En specialare för de individer som fötts i “fel kropp” eller helt enkelt bara e lite koko i bollen. Skäggiga “flickor” med bomull i bh:n och vingliga pumps, snusspottande flickor i för korta byxor och i total avsaknad av smink som älskar att svära och grymta och vara “kille” och även de där riktiga UFO-objekten som går i blöja eller COOP kasse under jeansen. För alla dessa figurer öppnade således det “tredje” omklädningsrummet i badhuset! Freakshow Deluxe. Attackflator och korvryttare gick banans och plötsligt så kunde Sundbyberg även ståta med ett av Sveriges första HBTQ certifierade bibliotek! Man slutar aldrig att förvånas. Kunde de ta galenskapen ett steg till? Absolut mina vänner!

Min första barnförbjudna film såg jag på en av Sundbybergs tre egna biografer. Jag var nio år gammal och tillsammans med min storebror Tommy såg vi “Juggernaut” på Bristol! Spännande värre med ett fartyg som skulle sprängas. Nu har det gått 41 år och bion är sedan länge stängd. Bristol tjänade ett tag som teater och idag är det “Café Bristol” som huserar i de vackra lokalerna. Vad har man då passat på att trixa till på Café Bristol? Jo, en gammal hederlig  Mens-fest! Tokerierna beskrivs bland annat på följande sätt. “-Söndagens fest har intresserat många. Det stora intresset kommer från kvinnor, men även från män. Teater Bristol hoppas att det ska dyka upp äldre kvinnor som aldrig har fått prata om mens och att mammor och pappor tar med sina barn”.

Jo, du läste rätt! Ta med ungarna och lär dem lite om blodiga tamponger och “bagageluckesex” när “ettan” är upptagen! Jag ser framför mig ett lämmeltåg av hipsterpappor med dyra barnvagnar och fånigt skägg som vallfärdar mot Sturegatan i Sumpan där själva Mensshowen skall gå av stapeln. Som sagt, Sumpan är förlorad. Vila i frid.

Ge bort Amelia till sambon och sno de 2 biobiljetterna själv!

Vi lämnar Pellejönsarna och hoppar över till Mellon! Även förra helgen gick ju liret in! Skrällen Dinah Nah till “andra chansen”. Trodde dock att studspojkarna i JTR skulle gå en mörk framtid tillmötes men 10åringarna var tydligen inte nattade i tid och apprösterna haglade in över de tondöva knattarna som glatt studsade sig direkt till Friends. Den plats som suveräne Caroline Wennergren borde fått. Måns Zelmerlöw var brutalt bra och är given favorit att vinna hela tjottaballongen. I helgen är det “andra chansen” och det blir knepigt. Rosa hår med La, la, la hoppas och tror jag på. Samtidigt ber jag till Gud att “Behrang” som plockat in låtsasantirasistkämpen Malena Ernman i sitt nummer faller platt till marken i duellen. Kanske redan mot muppen “Samir”. Vad som helst bara vi slipper “Pin-folket”. Hasse Andersson gillades av svärmor men hon visste nog inte att hans låt redan gjorts och givits ut i Asien för fem år sedan. Här nedan kan du se hur illa det är. Det går inte att lira “andra chansen” till vettiga odds men vi hoppas väl och tror på rosa hår och Andreas Weise till Friends!

Hasse Andersson lånar en gammal låt…

Nej, nu blev det bråttom! Måste vidare. Ha en fin helg i vårsolen så hös vi nästa fredag. Förra helgen så satt Det är K H K Boko stenfast som tvåa! Vi tar nya tag. Bergsåker och Diego M Boko behöver resan upp för att coola ner sig. Vi får 6 gånger och det är ett rån! Haka på. Må gott.

Visste du förresten att antalet räfflor på en kork till en Kalles Kaviar-tub är 72.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig