Fredagsbrev, arkiv

29 augusti 2014

Hacka sönder atglive...

Det är fredag och undertecknad befinner sig på Rhodos för att kolla upp trevliga aktiviteter och restauranger inför kommande Seniorresor. Tsatzikin och Retsinan smakar fint och jag spottar olivkärnor för glatta livet från uteplatsen. I tisdagskväll blev jag glad. Åke Lindblom satte sig nöjd i dödens och mosade säkert vidare till enkel försöksseger med sitt styrkefenomen. DET var riktigt skoj och jag är övertygad om att Derbyt kan bli extrakul för alla med guldtänder. Jag hade tänkt skriva ett lite längre Fredagsbrev idag men har just suttit nere i Lobbyn på hotellet för att se när Agenten tvålade till dem nere på Skrubbs idag men det blev dubbelfel. Att hästen hoppade bort en pallplats i sista sväng under anfall kan jag ta, det är bara att komma igen men de förbannade idioterna bakom spakarna uppe i Silvergrisen skulle jag vilja dränka i olivolja! Man sitter med knackig mottagning och invaderas av tipspladder samtidigt som de försöker pressa in loppen däremellan. Lite omstarter här och där och vips så var man "tjock". Istället för att sända loppet direkt från Visbytravet så visade man danska pladderinterjvjuer OTEXTAT! Sedan in med ett lopp från Valla och när man äntligen, mycket försenat skulle eftersända loppet från Visby så klippte man bara in upploppet! Det finns enkla lösningar på denna fullständiga idioti. Låt alla lopp gå direkt i olika "kanaler" på lajven så kan spelare och hästägare VÄLJA om de vill se sin häst direkt eller hellre hänga med i Daniel Olsson och Widmans tipskrumbukter med lite inklippta stumpar av travlopp här och där...
Ändra nu!

Egentligen skulle fortsättningen på "den sanna historien om Sveriges sämsta travhäst" fortsatt idag men jag e så förbannad på atg att jag bara tappat lusten. Håll ut till nästa fredag! Det är V75 uppe i Sundsvall den här helgen och kanske årets sista "storlopp"?! Efter en svacka så är det hög tid att hämta tillbaka deg och det gör vi i andra avdelningen. Mascuerade Face bör ge 14 gånger och det smakar ju fint. Varsågod och ha nu en fin helg så skall jag ut i den grekiska kvällen.

Visste du förresten att man även inom KDU ifrågasätter Reinfeldts "hjärtöppnarmetodik".

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig