Fredagsbrev, arkiv

25 juli 2014

Ingen rolig vecka…

I onsdags kväll var det fintrav nere på Skrubbs och jag hade tänkt skriva en del om den fantastiska kvällen men kom liksom av mig när jag fick höra om Joakim Sandkvists tragiska bortgång. Jag kände inte Joakim personligen men har ju som alla andra följt honom inom travet. Det här med att få leva är bevisligen ett enda stort lotteri. Musikern och producenten Christian Falk känner sig dålig och besöker en läkare i februari, nu i veckan fem månader senare så lämnade även han jordelivet. Carin Mannheimer känner sig lite “risig” och några dagar senare så är även hon borta! Detta elände samtidigt som Ernst Kirchsteiger håller på att renovera “Esters gård” på TV4. En gammal tant som levde på gården för snart hundra år sedan och hade höns i huset! Det tanten blev 91 år! Som sagt, livet ÄR ett lotteri och det enda man kan göra är att le varje morgon som man vaknar…

Det är nu förresten tio år sedan min underbara travkompis Bussig Pärup lämnade Munsö för en färd rakt upp i hästhimlen. Han ligger begravd här ute under sin favorit ek.

tommyhanne

Jag tror faktiskt att vi sätter stopp här för denna vecka. Se till att ha en skön helg i sommarsolen och var rädd om dig. Jag avslutar med en vinnare till V75 på Bollnäs. Det har varit lite tomgång ett tag nu men det hindrar ju inte att vi smäller dit en 8 oddsare i 6e avdelningen. Björn Goop har flera feta chanser på Bollnäs och passar som en smäck på Max de Lux. Mumsa på.

Visste du förresten att Peter G Norman inte har vunnit ett lopp i år, på snart 80 försök?! Vi väntar oss ett vinstlavemang modell grövre när det väl är “proppen ur”.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig