Fredagsbrev, arkiv

16 maj 2014

Borta bra men hemma bäst?

“d-d-0-d-1”, “1-1-4-3-2”, 0-d-3-d-1”, “0-d-d-2-d”. Världens bästa Elitlopp?! Det första jag fick höra idag när jag stod i hallen och packade upp Thailandsväskan var senaste tillskottet till årets Elitlopp. Vi säger välkommen till Digital Ink! Efter en seger i årsdebuten så lutar formkurvan kraftigt åt “fel håll”. Det är möjligt att jag är gnällig (jag har ju en förkärlek för det) men tre tvåor på raken känns lite si sådär. Nog har väl Digitalens nos sett märkbart kort ut? Bara dryga veckan kvar nu och de siffror du kunde läsa i början är “raden” på några av de svenska deltagarna i årets betongrusch i Bromma. Jag tycker att det känns lite tunt. Nahar verkar helt ur form och om han inte vinner okörd med halva upploppet ikväll uppe på Bodentravet så förväntar jag mig att Robber Bergh ställer Elitloppsplatsen till förfogande. I morgon delar man ut en till Elitloppsplats, denna gång uppe på Gävle och när On Track Piraten bommat spets så kommer kampen om denna plats kanske stå mellan Bon Frecia och David Sisu. Vilket Elitlopp! Gamle Reven mot Bon Frecia, mums filibabba! Flagghästarna verkar vara precis lika sopiga som vanligt och aldrig har det puttrat så trivsamt ute på Yttersta som nu, det blir en intressant söndag som avslutar nästa vecka…

Efter nästan sex veckor nere på Phuket med två trevliga resegrupper så rullade vi upp ute på Munsö idag. Vår Seniorresa var mycket trivsam och det är väldigt roligt att få erbjuda vår resa till så positiva människor. Seniorresan till Phuket ÄR bara för trevlig. Vad har då hänt här hemma då? Inte mycket nytt. PK-mupparna har gått Bananas i sin jakt på lågvattenmärken. Det är brevbärare som, likt Stalins gelikar, skall gå in och bestämma vilken post som skall få nå befolkningen. Det är snorungar utan körkort som kastar ägg och gapar runt om i landet. Sedan har vi de vilsna själarna som står med skyltar på nätet där de manifesterar mot “rasism”. Här sparkar vi in öppna portar med sockeplast och indiantofflor. För frågan är, vem är FÖR “rasism”? De lågbegåvade individerna vid Kärrtorp? Mycket möjligt men det är ju samma puckon som kastar bengaliska eldar och lever om på sportevenemang. Politik? Näe, förvirrade individer som bara visar sin begränsade förmåga att bete sig som folk. Precis som de kriminella vänsterextremisterna inom t. ex. AFA (som media och politiker gärna dunkar i ryggen) så är det bara puckon helt enkelt. På 80-90 talet hade vi “Kungen av Kungsan”, Paolo Roberto som kickade ner folk till höger och vänster. Vi hade ett gäng “Skinheads” som var lika politiska som en dagisgrupp på Skansen. Nu tävlar således PK-mupparna om att “ta avstånd” från SD. Inte någonstans diskuteras sakfrågor och partiprogram utan det är just “företeelsen” SD som skall smutskastas. Det är rätt trist faktiskt. I ett sunt samhälle skall det inte vara brevbärare eller Vänstermedia som skall styra vad som anses vara “rätt”, det skall medborgarna göra och så länge INGEN diskuterar sakfrågor utan mest står i Parkas och skriker så kommer vi inte längre med vår demokrati i det här landet…

Tillbaka till travets värld. Samtidigt som Elitloppshelgen rullar igång så tävlar man nere på Visbytravet! Vår egen Mellby Agent har nu gjort två starter där nere med fullt godkända resultat. Senast var det Maya Waldenström som i sin montédebut hanterade den ganska knepiga Varennekillen utan några som helst problem. Samtidigt som sista loppet gått i mål på Solvalla på lördagseftermiddagen så går första defileringen nere på Skrubbs!

10245509_10152267861533884_7003653265907588127_n

Insamlingen till Tommy Hannés minne rullar vidare och det vore ju underbart om vi kunde nå målet på 100 000:- tills Elitloppshelgen! Jag litar på att mina rosa vänner nu slänger in en femtiolapp och samtidigt sprider det till alla riktiga travvänner. Länk till insamlingen finner du nedan.

Till minnet av Tommy Hanné.

Nej mina vänner, massor att packa upp så jag måste dra vidare. Som ni märkt så rullar vinnarna i Fredagsbrevet in i så strid ström att till och med “Sören” kommit av sig. Udo´s Oiler var inte bara stenklar, han fläskade till med 14 gånger Changen. Hoppas ni lastade in bra. Nu är det som sagt Gävle som kör och jag fick en klaring nu idag. Jag trodde att Nurmos lobotomerat Engla Håleryd för gott men likt kissekatten så verkar även Engla ha flera liv att ta till. På rätt distans och härligt bortglömd så tror jag vi kan få 11 gånger och det är naturligtvis ett överodds men precis som en del brevbärare tror att de kan införa diktatur så är även spelarkollektivet ute på den stora cykeln i detta lärlingslopp. Vi spelar och tackar. Ha en bra helg så hörs vi igen nästa fredag.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig