Fredagsbrev, arkiv

17 augusti 2012

Tarzan regerar…

Då var det fredag igen. Idag ska jag prova att skriva fredags brevet med en talsyntes. Nej det ska jag inte! Redan på andra meningen blev det totalknas. Tänk vad usla våra tekniska maskiner egentligen är. Ta det här med mobiler. Från början stora telefoner med tillhörande väska. Genom åren blev de mindre och mindre för att till slut bli så små att det knappt gick att ringa med dem. Nu har trenden gått åt andra hållet och när jag nyligen såg en mupp på ICA som stod och talade i en "Galaxy Tab 10" så skrattade jag så att tårarna rann. Det såg så härligt galet ut när han stod med en "laptop" i ansiktet och försökte se naturlig ut. Extra komiskt blev det när täckningen dessutom var usel och han fick luta sig och vrida på huvudet lite så där småstressat samtidigt som man hör, "-hallå? -hallå? Hör du mig nu?". I samma takt som våra telefoner har blivit mer dator så har de samtidigt blivit mindre "telefon". Mobiltäckningen är sämre än sämst och batteritiden är ett skämt. När jag kliver ombord på Gotlandsbåten så ser jag alltid stressade blickar som oroligt far fram och tillbaka över inredning, väggar och lister. Jakten på ett eluttag ter sig ibland riktigt brutal. Jag har sett vuxna män stå upp på stolar när de talar i mobilen för att sladden som de till sist hittat ett uttag till inte räckt ner till mobilen eftersom de lyckats hitta ett uttag genom innertaket på båten!

Vill du ha en gratiskryssning för 4 personer samt ett presentkort till en skobutik? Klicka då här!

Då går vi över till fenomenet Stefan Melander. Jag fattar faktiskt ingenting! Att Melander är bland de skickligaste i landet när det gäller travhästar känner nog alla till men den senaste tiden har det nästan blivit overkligt. Hästarna rusar ifrån sina konkurrenter från dödens och Tarzan sitter och finåker. Tänk vad enkelt det skulle vara om ST skulle göra ett oanmält besök ute på gården och då ta Tarzan på bar gärning med kanyler, flaskor och sprutor på stallgångarna, men så enkelt är det naturligtvis INTE! Nej, det är bara att konstatera att Stefan är fullständigt outstanding just nu. En annan sak som gör det hela ÄNNU märkligare är att hästarna ofta ser mer än lovligt knackiga ut i värmningarna när de skuttar runt på tre ben med tömmarna hängande längs sidorna. Hur i hela friden gör han? Jag har ingen aning men jag tar naturligtvis av mig kepan och bugar full av vördnad inför trav Sveriges trollkarl!

Vill du ha en “egen” klocka? Klicka här!

Över till annat. Jag tycker faktiskt att kritiken mot Fredrik B Larssons insatser i vagnen bakom Caballion är onödigt hård och även, till viss del, felaktig. De senaste insatserna bakom fuxen har varit helt klanderfria och i onsdags så körde Fredrik B på absolut bästa sätt och han hade hästen "på bettet" ända in i mål och ändå blev det pannkaka. Reven dÁmour har fått gå en hel del lopp med ordentliga hältor vilket nog tagit knäcken på honom men jag tror nog att man gjort det mesta för att finna felen på Caballion. Jag förutsätter att även Sven Lindblom blivit konsulterad men gått bet, annars vore det ju tjänstefel. INGEN skulle kunna leta fram vad som stör hästen lättare än Lindblom. Har de inte varit där så hoppas jag att de ringer och bokar tid omedelbart (telefon till Sven Lindblom, 0224-211 48).

Akta dig för Sossesmittan!

Uppe på Bergsåker var det liv i luckan igår kväll. lärlingarna Jimmy H Andersson och knatten Daniel Wäjesten hade kört klantigt och fått böter. Då blev det rask promenad till måldomartornet för en ordentlig urladdning. Det hela resulterade sedan endast till längre avstängningar. Ja, vad är det i vattnet där uppe? Radon? Något måste det vara som får dem så lynniga i tofflorna...

I söndags lotsade Johanna Flodman in Mellby Tiptop som trea trots 40 meters tillägg. Tänk vad tyst det blir på belackarna så fort det börja stämma för de rosa pållarna. Nytt försök från iskallt läge nästa tisdag.

Albanen är en sköning. Alltid lika kul att höra när han dömer ut banorna så fort hästarna underpresterar. Det skojigaste är att man kan se att Ludde bara driver med mediamuppen vid micken. Alltid när Ludde e “arg” så har står han med ansiktet snett mot kameran och vill liksom bara "snegla" på den som frågar. Som att han skulle falla i skratt om han tittade rakt fram. Jag gillar Ludde, men som kusk? Nja, tillåt mig tvivla en aning.

Nej mina rosa vänner. Nu lägger vi ner för den här gången. Det är V75 uppe på Gävle i helgen och det har ramlat in en vinnare igen. Hur de kan ha lämnat Quick Razz till nästan 20 gånger gör mig jäkligt skraj, svamprökning bland spelarkollektivet? Spelar ingen roll, vi lastar in och ler.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig