Fredagsbrev, arkiv

04 maj 2012

Somliga får slita…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här nere på Phuket är allt precis som vanligt, dvs. underbart. Vår resegrupp verkar trivas och då är jag nöjd. Hemma verkar det mesta vara som vanligt. Pusselbitarna till årets Elitlopp börjar tydligen läggas på plats. Som vanligt så har de aktiva väldigt olika förutsättningar för att få chansen att vara med. En Commander Crowe som tillsammans med sin gangstertränare presterar ett habilt blufflopp blir genast inbjuden till Elitloppet. I Saw You gick först årets snabbaste travlopp till seger, följde upp med ytterligare en lätt vinst för att senast krossa motståndet trots ett sistavarv i tredje spår måste ÄNDÅ bevisa form genom en ny topprestation på Örebro i helgen. Ganska snurrigt om du frågar mig. Jag hoppas och tror att Åke faktiskt lyckas klämma dit en ny pinne och då borde han ju ha den absolut bäst formtoppade hästen i Elitloppet! Gasa Åke…

En annan Åke som fick sig en bredsida i veckan var visst Svanstedt. Hans G Eriksson kokade över efter ett lopp och agerade tydligen en aning “galet”. Jag kan i och för sig förstå honom. Vi skall komma ihåg att Eriksson är en av det tiotal personer som VERKLIGEN SETT när Svanstedt använt grisfösare i träning ute på gården. Efter att alla vittnen, däribland Hans G Eriksson, vittnat under ed så fälldes Åke Svanstedt helt korrekt i tingsrätten. Att sedan se när SillyBilly skrämmer upp rättsväsendet ute på Skaraslätten så att de kunde ta in att “man kanske hade satt fast en Colaburk på en käpp när man var ute och körde” och inte en grisfösare borde göra de flesta vittnen både frustrerade och kränkta… Åke Svanstedt lyckades alltså åla sig ur greppet från sanningen på 9 och om det nu gick en sulky så har han ändå kommit billigt undan… Nog om detta.

Mejla hatmejlen från Matfors till den vanliga adressen.

Nej mina vänner, nu skall jag ner och fixa några longtailbåtar till morgondagens ö-utflykt. Ha det gott där hemma och lasta in på I Saw You så får du deg och Lindblom en biljett till Elitloppet.

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig