Fredagsbrev, arkiv

22 april 2011

Glad Påsk!

gif_misc_61

När jag var liten så var Långfredagen en skittråkig dag! Alla affärer var stängda och någon biograf som visade film fanns absolut inte denna supertråkiga dag. Nu har vi gått ifrån det där tramset och det tackar jag för. Jag har ingen större koll på hur det var i den där sagoboken om “Jesus”. Dog han på påsken eller föddes han? Jag har för mig att han skulle ha fötts kring jul när de där “vise” männen kom drumlande. Fast han “återuppstod” väl en gång till?! Det låter som någon haschpsykos nere bland tälten som har lett till denna skruvade saga. “Kluvet vatten”, “Vatten som blev till vin” osv. Hur som helst så är jag i alla fall glad att det nu för tiden mer liknar en vanlig “röd” fredag.

Jag var på Coop Forum i veckan för att handla lite till den stundande påskhelgen. Väl inne i stormarknaden så fann jag några märkliga saker. I och för sig så var det ena inte speciellt “märkligt” utan bara ett tydligt tecken på hur stört “Svenne-Banan familjerna” beter sig. jag börjar med det lite märkliga. Om jag köpte 1 flaska Påskmust så fick jag flaskan till ett pris. Om man sedan köpte ett “4pack med flaskor så fick man ett annat styckepris. Naturligtvis så blir det ju högre eftersom det är fyra flaskor istället för en men styckepriset borde ju bli lägre när man köper “storpack” men så var inte fallet. Det blev DYRARE per flaska om man köpte “storpack”! Lite senare var det dags för att köpa smör. Jag tittade på “äkta smör 500gr” och jämförde med “äkta smör 1000gr”. Större förpackning billigare per kg? Icke sa Nicke. jag tror att det är ett SAMHALL projekt som Coop har när de sätter priserna på produkterna, pass upp…

Ñ

Litet paket 53,90:-/kg.

Ñ

Stort paket 59,95:-/kg.

En annan betraktelse från Coop Forum var godisavdelningen. Där irrade hysteriska jobbiga barn runt med sina muppiga föräldrar och området kring godiset såg ut som ett krigsområde. Stackars, stackars muppfamiljer…

 

Stackars människor…

Idag så är det lite mycket att stå i. Påskmiddag för släkten i morgon, jobb söndag sedan bär det av till Phuket med Seniorer nästa helg. Jag har ju fått lite förfrågningar om man inte kunde åka ner ett gäng till Phuket i höst så därför så lade jag upp en liten rese idé. VI har redan 6 intresseanmälningar så det verka nog  bli av. Här nedan kan du läsa mer om resan ner!

pullisen

Med dessa ord så vill jag bara önska er alla en trevlig påsk så hörs vi igen nästa vecka. Ni skall få en skön vinnare av mig till helgens V-75a. Förra helgen så körde Svanstedt blankt trots 2 fulla bussar. Batterierna har väl tagit slut ute på Bjertorp. Jag trodde på Ågårds Ludde med Peter Ingves men det räckte inte ända fram. I helgen så är det glasklart på Cayenne Käbb i 6:e avdelningen, var så säkra och som belöning får ni 11 gånger äggen!

sulkysam74

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig