Fredagsbrev, arkiv

18 mars 2011

Äntligen vår!

Tänkte köra lite på rubriken. Bytte till sommardäck igår kväll, skruvade även ur brodden på pållarna. När jag idag tittar ut genom fönstret så vräker snöhelvetet ner IGEN! Det få vara nog snart, orkar inte mer helt enkelt. Så det där “vårtemat” kan vi kasta och vi får rikta in detta Fredagsbrev på annat.

Kanske jag skulle ta och börja med Iceland. Tarzan snackade om “okört” i onsdags när Iceland stapplade fram i spets och höll undan med ett huvud mot “Timetosaygoodbye”. Jag vet inte om jag missat något men inte ser det väl ut att vara något toktryck i Iceland nu för tiden? Skall det där verkligen räcka i ett kommande Elitlopp? Jag är tveksam.

Annars börjar det ju komma ut lite kandidater till aktuellt lopp från stallen nu. Torvald Palema var ute i ett skitlopp på Örebro där han höll undan för “Indiana Brave”. Tycket inte att det osade Elitlopp om den insatsen heller.

I helgen kommer även Beanie. M. M. ut i comeback efter vinterträning. Första Olympiatravs uttagningen håller annars usel klass. Beastar och Conrads Epilog i Olympiatravet?! Suck. Till skillnad från Iceland och Tröttvald Palema så tror jag att Morten Waage kommer att visa upp sin springare i bländande skick och där har vi antagligen Sveriges bästa chans i Elitloppet, var så säkra.

2 månader kvar till Årets Elitloppshelg. Snart är alla hotellrum slut i närheten av Solvalla. Om du klickar här så finner du ett sista dubbelrum. Boka nu, betala först vid ankomst!

I helgen börjar det dessutom sändas V-75 i direktsändning. Då slipper de trognaste att åka ut till banan och kan se loppen från soffan. Öde läktarplatser = öde stallbackar = travsportens undergång. Klockan 18 drar sedan “den stora satsningen” igång! En timme med Jessica och Brolle, mums! Det här kommer att bli kanonbra tv!

brolljess

Brolle & Jessica, Jipieee!                                          

Adielsson skrev på Twitter att han tyckte det var märkligt att man sågar ett program innan det sänts. Det kan säkert vara en klok betraktelse men jag är ganska övertygad om att även Erik hade sina betänkligheter inför fredagskvälls sändningarna då Victor var programledare för några år sedan. I trailers inför programmet kunde vi se Adielsson med ficklampa nere på ett lager där man dammade av en gammal låda och plockade fram Benny “badmössan” Haag. Snälla Erik, nog tvekade du väl inför den produktionen?! Då skrev vi KALKON! Men ok då, man skall väl inte döma innan man sett. Jag kan se scenariot framför mig. Jag har precis avnjutit en direktsändning från dagens V-75a där jag spruckit på kupongen och slutat på 4 rätt, även dubbeln har skitit sig. Då är det bara att bulla upp med chips och kall öl och ropa in familjen till “familjeunderhållning” på tv4. En hissnande timme väntar och både sambo och ungar sitter som klistrade när Brolle skakar tuppkam och Jessica fladdrar med fågelbenen. Eftersom jag redan sett loppen tidigare så kommer jag nog att fokusera mer på själva “underhållningen”. Jag tycker mig kunna ana en riktig succé kring detta program. Att 90 % av de som spelat till aktuell omgång redan sett loppen under eftermiddagens dierktsändning är säkert INGET problem vad intresset för 18 sändningen beträffar. För att inte tala om de som inte har spelat på trav alls. Klart att man då släpper allt man har för händer för att bänka sig framför tv:n. Som sagt, i morgon kväll smäller det missa inte!

Stora vinstchanser! Vinn skraplotter för 10.000 kr här!

Tv-inslag. Såg ett klipp från en lokalsändning där man gjorde ett reportage kring en organisation som tar hand om katter. Det tog en stund innan reportern fick en tillräckligt drogad kisse i famnen…

Kissen gör tv…

Det blev inte Nicke Borg eller Sanna Nielsen som får åka till Tyskland och tävla för Sverige. Det blev Eric Saaaaade som glaskrossade sig till den stora Europafinalen med sin cover på Lili & Sussies, “Oh Mama”. Det skulle förvåna mig mycket om knatten med konstläderhandskarna har något med toppstriden att göra, jag återkommer i ärendet när det börjar dra ihop sig. Finalen går den 14 maj.

Upplev äkta passion hos C-Date!

Nu hade jag tänkt slå igen för den här gången. Jag önskar er alla en trevlig helg trots den vidriga snön. Ni skall få en bra vinnare att luta er mot i helgen. För några veckor sedan fick jag stenklart på Faciam. Thomas Uhrberg lyckades köra gunga och så var den dagen förstörd. För att bekräfta att liret var “klart” så vann de enkelt i starten efter till nästan 7 gånger pengarna. I första avdelningen har skogsfolket spelat Farfar Svanstedt till favorit med, Dexter Stone. Tack vare detta så får vi kanonodds på Faciam som nu går ut i samma lopp! Återstår bara att se om Uhrberg kan hålla ordning på tåtarna…

sulkysam18

Så får det bli…

1 kommentar:

Om mig