Fredagsbrev, arkiv

18 februari 2011

Skilda världar…

Jag har precis bläddrat igenom dagens utgåva från den Statliga travtidningen. Jag läste en artikel om Stall W.F. I artikeln kunde man ta del av amatörtränaren Madelene Wiksténs verksamhet. Det verkade vara en tjej med skinn på näsan som verkligen ville satsa sig ur travkrisen i landet. “-Alla gnäller på att det är så dåligt i travet, men då får man väl göra något åt det”. 27 åriga Madelene tvekade inte en sekund. Storsatsning i form av 12 inköpta fölston från Lutfi Kolgjini! Som sagt tuff brud den där Madelene. Sedan bläddrade jag vidare och började studera helgens V-75:a för att hamna rätt bland vinnarna. I 4:e avdelningen så kunde jag läsa om Helena Burmans Hallelujamoment F. I stallet verkade de tro på bra chans. Den där Helena Burman är ju en riktig kanon amatör hon med. Hur lyckas hon?

Men vänta nu. Helena, hon är väl kaffeflicka åt den där farbrorn nere på Jägers som tryckt in deg år Ludde i alla år? Jo men visst. Farbror Göran Falk var namnet. Antagligen en av de tätare i landet med flera stora bolag under sig, bl.a. fastighetsföretag och det ger ju klirr i kassan. Kanske inte så konstigt att kaffeflickan har så mycket toppstammat i stallet. Och som dom säger, det är inte svårt att skita när arslet är fullt.

Nu blev jag ju lite nyfiken på Madelene uppe på Boden. Efter en snabb kontroll visade det sig att hon varit “ridflicka” med en far som driver Bodens största fastighetsbolag med över  800 lägenheter i sin ägo. Då fick man en helt annan syn på Madelene. Som sagt, det är inte så väldigt svårt  “att kacka” då…

Nu vill jag poängtera att jag inte alls har något emot dessa aktörer på något sätt, jag konstaterar bara att “vi andra” även i fortsättningen kommer att föra en tynande tillvaro i ett ekonomiskt “Mission Impossible”  i travsportens Sverige…

Dags för tv-kollen. Pascalido hängde på snöret igen men Östemalmsmaffian tokröstade så hon hankade sig kvar en vecka till. Detta innebär att jag fortsätter att bojkotta programmet. Vi fokuserar då istället på Melodifestivalen. Precis som jag tippade förra veckan så gick Brolle som väntat till Globenfinalen med sin skitlåt. Den andra platsen chansade jag ju på att Daniel med “The Moniker” skulle ta. Han var tippad sist till 10 gånger degen men var på håret att gå direkt till final i Globen. Nu blev det andra chansen och mitt lir sjönk till botten. I morgon kväll så är det Linköping som står som värd. Ännu en gång så är det tyvärr mest skitlåtar som tävlar. Eric Saaaaade är den stora favoriten och det är knattedans med toppluva och “hårda pooser” i tre minuter. Låten är skitdålig men är naturligtvis redan klar för Globen. Linda Sundblad, som egentligen är den överlägset bästa artisten i omgången har tyvärr lite för knepig låt för att bonnfolket i sofforna skall fatta. Vidriga The Playtones” kör sin enda låt igen! Lys grön laser i fejjan på muppen med ståbas tills han förblindad faller till marken! Förra veckan föll Babsan som en sten men nu är det ny vecka och nya förutsättningar. Det har varit QX gala och gaytema i “Halv 8 hos mig” så nu är det ett laddat gäng som kommer rösta järnet i helgen. Till deras stora glädje så har de en “söt” korvryttare att vila ögonen på och jag blir inte förvånad om vi har Simon Forsberg i Globen! UNIBET har inte fattat någonting och skänker bort 20 gånger degen på lille Simon! In och lira säger jag bara…

1 000:- till dig att lira på Melodifestivalen för. Klicka här!

Nu måste jag dra vidare för den här gången. Har du tröttnat på vinterhelvetet och är 50+ då vill jag nämna att vi har 2 platser (1 rum) kvar till vår resa till Phuket i maj. Mer info här! Här kommer  till sist en stenklar vinnare till V-75 på Kalmar i helgen. I 4:e avdelningen så får Uhrberg full fart på Faciam från start och då osar det spets och slut. 9 gånger smöret!

sulkysam47

Så får det bli…

 

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig