Fredagsbrev, arkiv

05 november 2010

Kungen pökar runt…

Det var en skärrad man som igår stod och stammade inför pressen. Det är väl egentligen ingen som är förvånad över faktumet att även Kungen pökat runt lite i sina glansdagar. Det är ett märkligt liv som våra celebriteter lever i lilla Sverige. Om man skulle sätta sig med ett stort papper och göra en sammanställning med pilar och streck bland vår “kändiselit” så skulle vi finna ett snaskigt nät av märkliga relationer. Kungen super ner sig hos “farbror Noppe” som i sin tur leker med småtjejer när han inte umgås med “Kicken” i “The Poodles”. “Kicken” som i sin tur bökat runt i halmen med Carola. Samma Carola som legat på rygg för “Pastor Runar”. Lille Runar har ju haft ett litet Harem där ute i finvillan och där har många passerat. När det sedan visar sig att Kungen busat runt med Camilla Henemark som i sin tur samarbetat med självaste Alexander Bard som säger sig vara stolt över att ha varit prostituerad, ja då känns det som att ALLT är möjligt. Jag tycker att vi skall låta Kungen göra som han vill och har sedan lilla “Madde” kul när hon går på kokain så är det ok för mig, även det. Men snälla ni. Kan vi inte lägga ner själva spektaklet “monarkin” här i landet nu?

Trav. Commander Crowe! Hästen utan löphuvud. Det är så jag beskrivit honom ända sedan debuten. Jag har hävdat att han sprungit på kapacitet mer än på skalle och det är möjligt att jag till viss del fortfarande har rätt. Men Jag är den förste att slita av mig alla kepsar och buga ödmjukt efter krossen i Frankrike! Hästen verkar för dagen vara i ruggig författning och antagligen en av få hästar som skulle kunna spöa Maharajah, i alla fall någon gång…

Mellby Tiptop. Det har nu blivit dags för debuten i vår regi. Egentligen så hade jag tänkt vänta lite med start men då vi har poängbrist samtidigt som han känns så fin så provade vi att anmäla till ett amatörlopp på Solvalla. Det visade sig att jag är med i “fel” amatörklubb så det får bli staketet för mig på onsdag. Träningsmässigt så håller nog Nurmosträningen i sig fram till jul så det gäller i första hand att han går felfritt. Detta har ju inte hört till vanligheterna tidigare. Intresset för Mellbys start är stort och jag får mycket frågor. Läs mer här!

iphone4_468x60_se

Jag var förbi Hultman i veckan och det mesta fokuseras nu på Maharajah och Pda! En sak ska kan jag i alla fall säga. Närmare en svensk Pda seger än så här har vi inte varit på många år. Inte sedan den där gången när Tarzan skulle byta från “björntag” med Scarlet och gungan i ledningen kom. Det var en Blyhandske tung som, just bly. Annars måste jag nog säga att Tarzan är en snitsig driver, betydligt skickligare än många av dagens häståkare. Hur som helst. Sista söndagen i januari kommer att bli speciell, var så säkra…

Heja Johnny! Förra helgen vinglade han ner utanför bangränsen nere i Italien. I förrgår berättade han i tv-sändningen att han skulle överklaga domen på 20 dagars vila. Igår kväll fick han 500:- i böter nere på Åby. Orsak? “-500 kr, för att ha kört utanför bangränsen.” Hmmmm….

Vi går vidare till Idol! Av någon märklig anledning så har den falsksjungande muminflickan Elin suttit säkert på sin beniga bak under fredagsfinalerna och jag är chockad. Jag har varit fel ute med liren på Idol under några veckar nu och det är dags för upprättelse. Ikväll så VET jag att Elin kommer att hänga löst och hon gör tillsammans med Farbror Geir! Om ni litar på mitt omdöme så lirar ni tungt på att Elin åker ut ikväll vill ni gå emot så lirar ni Geir. Någon av dem blir det i alla fall. Ni får 3 gånger på Geir och 4 gånger på Elin. Det går således att lira BÅDA och ändå gå plus! Registrera er för att lira här!

En liten historia som jag fått skickad:

Turken kliver in hos läkaren och säger:
- Stor problem! Varje gång jag knollar med fina svenska flicka, mitt ögon svider som fyfan, vara micket stor problem. Vaffö kompis?..........
- Jaaa, sa läkaren.. Du kanske inte tål pepparspray!

Vi går vidare. För ett tag sedan var jag på “Café Ålsten” här i Bromma. Jag var ute med en av de tjejer som jag arbetar med på behandlingshemmet. Vi har varit där tidigare och det är alltid lika skojigt. Det var en vacker höstsöndag och mycket folk ute. I Ålsten bor det i princip bara “lyckliga” människor. Oftast är de inflyttade från Sundsvall, Karlstad, Jönköping osv. De är i åldern 30-35 år. Det står “stadsjeepar” utanför alla villor och hus och gemensamt för dessa fordon är att de aldrig har någon dragkrok! Ett av fordonets största användningsområden är ju att dra släp men dessa “lyckliga” människor har ju inte något behov av släpdragning och de är nästan alltid i avsaknad av E-kortsbehörighet. Nej dessa stora bilar går ju mest mellan Brommalandet och Frihamnen där “alla” media och produktionsbolag sitter. Detta är nämligen huvudsysselsättningen för alla dessa “lyckliga” människor. Det är bl.a. dessa genier som tagit fram alla fantastiska tv-koncept typ, “Östemalmstanter”, “Arga snickaren”, “Anna Anka visar porslinständer” osv…

Tillbaka till Ålsten. Det är männen som även denna höstsöndag paraderar med de exklusiva barnvagnarna där namnskyltar som “Moa”, Tindra”, Loke”, Theodor” och liknande gungar under sitsen. Mammorna går några steg bakom med en stor pappmugg i handen. Mammorna ÄLSKAR att drick ljummen mjölk med kaffe och mycket socker ur en pappmugg med “suglock”. Mammorna är lyxigt klädda, lite för lite kläder, men ändå eleganta när de trippar fram längs Ålstensgatan. Man kan ofta se att de har problem med sina “ajfööns”. Touchskärmarna fungerar dåligt med lyxiga skinnhandskar. Under vår fika där han jag med att se bl.a.  Fredrik “Filip & Fredrik” Wikingsson”. Han bor med sin “lyckliga” fru och kärnfriska barn på Ålstensgatan. Det är en fantastisk låtsasvärld som vi får beskåda. Ett spektakel värt att åka dit för att uppleva. Priserna på Café Ålsten är, precis som sig bör, “lyckligt” skyhöga. Jag rekommenderar er verkligen en studieresa dit. Det är ju inte alla som har möjligheten till ett besök men med hjälp av googlemap så kan ni annars göra en virtuell promenad. Den gör ni här!

Det här med att dricka kaffe ur pappmuggar är “riktigt coolt”. Det är någon form av status att “vara på språng”. Riktig status borde ju vara att ha tid att fika i lugn och ro men det förstår inte de “lyckliga” människorna. De förstår inte att de är “köpta” med hull och hår. En riktig “antifika” dricker man ur “pappmugg” deluxe! Dvs. en riktig mugg i keramik! Ni kan köpa en sådan här nedan och på så sätt njuta kaffet på riktigt samtidigt som  de “lyckliga” människorna kliar sina huvuden av undran…

pappis

 

Nu får det vara nog för den här gången. Förra helgen så hade jag planerat rygglopp för Manhattan Sassy men det blev spets och där brukar det inte fungera fullt ut för den pållen. Nu var det nära ändå men inte ända fram. Nu har det i alla fall plingat in en riktigt skön vinnare till Sundbyholm i helgen. Ekerö och Munsö har som bekant massor med travhästar och här ute har man åter fått ordning på Korok! Han startade från ruttet läge senast men nu är det mummaspår och lång distans. Det är inte omöjligt att han ger 22 gånger degen och ni behöver alltså bara “åka med”. Tackmejl tar vi efter helgen! Ha det bra i solen så hörs vi igen.

ss1

Så får det bli…

 

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig