Fredagsbrev, arkiv

09 oktober 2009

Idol drar igång på riktigt!

I kväll är det första fredagsfinalen och en skall åka ut direkt! Idol kan verka ointressant vid en första anblick men då har man inte tagit hänsyn till spelpotentialen! Här kan vi göra sköna pengar. Jag håller full koll på Idol och kommer på så vis kunna lämna sköna tips om vem som åker ut varje fredag. I ärlighetens namn måste jag erkänna att det är lite knepigt så här första veckan med alla elva deltagare kvar men jag tror mig ha hittat rätt i alla fall. Mer info finner du på Stallchefens Idol blogg.


I kväll så åker Reza, Eddie eller Karolina ut!
Karolina för att ”tanten” valt en Lady Gaga låt.
Eddie för att han är vidrigt slemmig när han framför Agnes med lite dansare.
Reza för att hon e för jävla tråkig helt enkelt.
UNIBET är oddsen härligt höga, se nedan.





Sköna odds på Idol.

Eftersom jag har så klart för mig så får du chansen att följa mina tips och spela för mina pengar! Jag bjuder på en hundring att spela för!

Mer info här!

Över till trav.
Såg ni Maharajah förra helgen?! Han är så fullständigt överlägsen att det blir löjligt. Fredrik Bly:s Reven dÁmour blev förnedrad av Maharajah och ändå var dom nöjda ute på Erikssund...

Om jag förstått Stefan rätt så är nog siktet inställt på Paris i januari!
Vilken helg det kommer att bli. Äntligen har vi en vettig chans att sopa rent i Pda.
Av övriga svenska hästar finns inget att notera som skulle tyda på att en start i Pda skulle bli aktuell. Torvald är nog lagom "mätt" när det är dags att anmäla och djurparkslallarens gamle pålle har ju tydligt visat att bäst före datum gått ut för länge sedan. Då hjälper det inte att han petar Jorma och byter kuskar inför varje start, det är färdigkört på den fronten. Helgens start blir det definitiva kvittot på det.


Det kommer att bli ordentlig uppslutning på Vincennes sista helgen i januari och ni som ännu inte bokat flyg och tre hotellnätter för 1 500:- får skylla er själva.


Sista chansen att boka till detta pris finner ni här!

Över till "veckans Musse".
Ute i Rinkeby fick de boende lämna in lappar där de kom med önskemål hur de skulle vilja ha det i hemområdet. Det vanligaste önskemålet blev att de vill kunna omvandla sina lägenheter till bostadsrätter för att kunna köpa loss dem!
Med tanke på att arbetslösheten ligger på dryga 80 % där ute i Rinkeby så borde finansieringen bli ett litet problem. Jag kan inte tänka mig att soc. pungar ut med deg till en egen lägenhet.

Då kom deras andra önskan.
Enligt sagoboken Koranen så får man inte "tjäna pengar på pengar". Därför kräver de nu att bankerna skall låna ut pengar utan ränta och kostnader! Skulle detta ske så kan vi räkna med att SD får dryga 15 % av väljarstödet vid nästa års val, var så säkra...

Nej, nu får det vara för den här gången. Jag bjuder er inte bara fina lir till Idol, ni skall även få en klaring till Bollnäs V-75a i helgen. Det är inte så ofta Lasse Lindberg vinner på rikstoton nu för tiden. Därför blir det extra skoj när han sätter dit Mafioso i den 6e avdelningen till 15 gånger gurkan! Varsågoda och trevlig helg.

Så får det bli...

2 kommentarer:

  1. Fasen....vi som har Mafioso som A-häst på bolagssystemet, så kommer Dennis och gapar ut den... :-/ Men jag minns när du ropade ut Eklöf med en oddsare här i vintas, så det kanske kan gå ändå :-)

    Förresten...var har snackpåsen hämtat siffra >80% arbetslöshet i Rinkeby??

    Axxy

    SvaraRadera
  2. Säger bara en sak:
    Tro gärna på Allah, men bind kamelen !

    Kecke

    SvaraRadera

Om mig