Fredagsbrev, arkiv

04 september 2009

Phuket v/s Stockholm 4-1

Fredag igen! Vi är inne på vecka två nere på Phuket. Allt är fortfarande underbart.
På det Resort vi nu testar att bo på har det flyttat in några japaner. Det är bara att konstatera. Japaner ÄR tokiga! Några tjejer i sällskapet kom just tillbaka med en minibuss. På taket hade de mountinbikes. Dom hade varit uppe i bergen och cyklat som galningar medan undertecknad avnjutit ett antal iskalla Changbeer under parasollet i väntan på nästa dopp i poolen. Det är möjligt att det är hälsosamt att cykla men under en semester i detta paradis ser jag det nästan som psykisk ohälsa att frivilligt utsätta kroppen för ett sådant lidande när den egentligen skriker efter god mat, kalla öl och några dopp…


Majsprovning på marknaden.

Som ni känner till så är jag ganska ofta här nere på Phuket. 12 gånger har det blivit hittills. Eftersom jag förmedlar lite resor hit så brukar olika resorts testas för att jag skall kunna tipsa om det bästa till lägsta pris. Är det så att ni tänkt åka ner till Phuket i höst eller vinter så bör ni kolla med mig först. Om ni vill betala mindre än alla andra förstås. Annars kan ni ju alltid kliva in på ett Ving kontor och låta dem sno er på några extra tusingar. Nej, kolla med phuketsidan.se först!

Bokningsförfrågan här.

Över till Sverige.

Läste på nätet att någon ”snott” Svanstedts identitet på Facebook. Det är väl kanske en lätt överdrift att säga att hela ”identiteten” blivit stulen men i alla fall.
Jag undrar vem det kan vara som står bakom det…
Skall ni våga er på en gissning?!

Nej, nu är det fredagskväll här nere och vi ska ut och äta. Nästa vecka är man tillbaka i Sverige igen och då skall vi trimma till hästarna lite till. Bauxiten har ju börjat smyga på sig en ruggig form, 6-4-4-4 i de senaste starterna , och med lite tuffare matchning framöver så skall ni få se en liten röd krigare i vinnarcirkeln innan året är till ända!

I helgen är det då dags för Derbyt. Stefan har full koll och på måndag förmiddag har det slagits in en ny spik att hänga lagerkrans på ute på Yttersta, Ekerö var så säkra!

Spela "head to head" i Derbyt!

Jag lurade migAdrian Chip näst senast. Det är bara att konstatera att Bergharn aldrig kommer att kunna utveckla den hästen mer. Till denna helg ska ni få en vinnare som jag fått så stenklart på att jag funderar på att boka några veckor till här nere. I sista avdelningen så tar Ludde ut Simb Chaplin. Några månader för tidigt enligt mig så där blir det noll. Brioni är spårtorsk och därför kan vi mumsa korv i stället. Korvet Klintholm kommer från sitt smaskiga läge att sitta i spets efter 40 meter körda. Då han nu lugnat ner sig avsevärt så blir det lugna gatan in mot mål. Skall vi gissa på 9 gånger tunnbrödsrullen?!

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig