Fredagsbrev, arkiv

12 juni 2009

Mest bara gegga...

Den här veckan har vi fått ta del av en hel del gegga.



Robber Bergh försöker snacka sig ur den situation då han risade på i 1 200m uppe på Bergsåker. Leriga körspön, ett hånflin och lite bortförklaringar hade han med sig till Tinget. Borde inte räcka...

Åke Svanstedt var på väg "hem" till USA men tvärvände sedan STC fått hjärnblödning och friat muppen. Nu stannar han i Sverige och gasar som aldrig förr. Trots annan avstängning (för övervåldet mot Torvald Palema i Elitloppet) så kringgås detta och Svanen dyker upp i Pölselandet till helgen...

Lutfi Kolgjini rekommenderar ägarna att stämma den stackars amatör uppe på Östersund som, oavsiktligt, störde Luddes häst. Kom igen nu. Hur många gånger har inte du klippt benen på andra hästar i loppen? Och då även avsiktligt eller i alla fall på gränsen till. Nej, större än så är du, sluta gnäll. Dina andra hästar var ju suveräna uppe på Östersund...

Sahara Dynamite behövde tydligen minst en månads vila efter Elitloppet. Konstigt? Nej inte alls. Däremot så är det fånigt att höra Nurmos förklara att det inte alls är några fel på pållen, man vill bara "ta det lite lugnt". Hmmmmm......

Och så var det Jimmy Takter som kör på steroider borta i "medicinlandet". Avstängd på livstid? Nja, lite böter hörde jag något om. Där kommer Svanen att stortrivas!

Mycket skit på en vecka. Vad roligare är. Ute på Ekerö verkar pållarna må förträffligt Stefan Hultman plockar ut hela elittruppen och de andra får huka sig!



Över till annat:
Var det någon som röstade i EU valet? Om ni inte gjorde det får ni skylla er själva. Medlemmar i knattarnas gäng, Piratpartiet stod i fontänen på Avenyn i Göteborg iklädda kalsonger och tjoade... Just snygga representanter för Sverige i EU!
I och för sig så skiter jag i EU och EU skiter i Sverige. Som vanligt så skall vi vara världens samvete och vi pumpar in miljarder till EU och får bara tillbaka en bråkdel.

Kommuner som vill erbjuda ekologisk och närodlad mat till skolorna får nej av EU. Här skall det in med Belgian Blue, salmonella fläskfilé från Danmark och annan skitmat.

Halal slakt kommer ev. att bli tillåten i Sverige så att Muslimerna skall kunna mumsa med gott samvete. Vilken jävla idioti. Som sagt, EU är ett fiasko, ett kostsamt sådant och så länge djuren får det sämre i Sverige pga. EU så fortsätter jag min tysta protest. jag skär alltid hål på minst 10 förpackningar dansk fläskfilé när jag är i affären och handlar (nej, men jag skulle vilja). Även de finska äggen brukar få några fingrar intryckta i skalen då jag passerar. Tysk köttfärs från EUROSHOPPERICA brukar få några små strategiska hål i förpackningarna när undertecknad går förbi.


Nu är jag arg igen och då får det räcka för idag. Ha en trevlig helg så hörs vi igen nästa fredag.

Förra helgen på Östersund så körde Lasse Lindberg blygunga och liret var borta efter fyra sekunder. Till denna omgång uppe på Boden så har det ramlat in en fullständigt klar. Dessutom en travsäker sak. I sista avdelningen så hittar Daniel Olsson andra ytter med Coktail Zon och ett sådant fint slagläge har han inte haft på länge. 23 gånger korven. Mums...

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig