Fredagsbrev, arkiv

27 mars 2009

Ungefär +35 hela dagarna och Changölen är precis så iskall som den skall vara. Den här gången är svärfar med som vanligt när vi åker på våren dessutom är Sambons dotter och hennes kille med för första gången. De har kommit hem vid 5 tiden på morgnarna efter röjkvällar i Patong. Detta är aktiviteter som undertecknad lämnat bakom mig för länge sedan. När det sedan är dags för frukost på vårt Resort så lyser ungdomarna med sin frånvaro!


Det är bara att konstatera, Phuket är fortfarande totalt överlägset! Det blir alltid lite dyrare att vara nere nu i mars april än om man åker på hösten. Under augusti och september så är det lugnast här nere och priserna är hälsosamt låga. Skall ni ner till Phuket någon gång så skall ni kolla med min förmedlingssajt phuketsidan.se där kan man göra en förfrågan och sedan gärna jämföra med de etablerade bolagen så sparar man många sköna baht!
Jag har faktiskt haft ganska dålig koll på hästspringandet hemma i Svedala men lite har jag trots allt snappat upp. Lille Bergh klantade visst till det i volten förra helgen och blev utkörd! Då blir det stora lipen och lille Robber Bergh åker raka vägen hem… Precis lika bonnig som vanligt.

Vad Tudoraffären beträffar så verkar det bli som jag länge anat, drängarna får ta på sig ansvaret! Fegt? Ja visst, men detta desperata försök kommer nog inte bära frukt, Svanen kommer ända att få ta ”stöten”.

Nej nu väntar det blå havet, ha en trevlig helg så hörs vi.
Jag fick ett sms hit ner med en stenklar vinnare, varsågoda:
V-75 avdelning: 6, Italiano!

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig