Fredagsbrev, arkiv

20 mars 2009

Phuket!


Kata beach.

Klockan 15:45 i eftermiddag så lämnar Stallchefen Svedala för en tripp till Phuket! Jag kan väl säga att det skall bli riktigt skönt. Just nu är det lite kaos här hemma, skall förbi stallet, kanske packa, fixa lite pappersjobb och sedan skall sambons pass hämtas hos Polisen. Som sagt, lite körigt. Därför så får det bli ett kort Fredagsbrev idag men vill ni så kan ni få lite rapporter från Drömmarnas land på bloggen regelbundet.

Några snabba reflektioner bara:
I Norge skickas det ut information till folket där det framgår att kusiner inte skall krypa i säng och göra barn, de små blir liksom vanskapta då! (linjeavel är ett knepigt projekt som nog inte skall användas inom människans fortplantningssystem). I Sverige så vågar man inte gå ut med liknande information, det är tydligen en het potatis då dessa kusinpökningar oftast förekommer bland människor som kommer "från andra delar av vår jord". Jaha, är han fördomsfull och främlingsfientlig igen? Nej det är jag inte, jag tycker bara att det hela osar hyckleri och flathet från den Svenska socialstyrelsen och vårdsvängen vilket i det här fallet ger vanskapta barn...


I torsdags kväll så visade Svanstedt upp Torvald Palema i äckligt bra skick, en trolig Elitloppsvinnare om ni frågar mig. Fast innan uppvisningen fick vi även se prov en riktig Blystyrning! När Åke hade kört kallt med sin häst i första avdelningen och kommer in på upploppet så har han sin andrahäst flåsande i nacken snett invändigt. Då tar Svanen i högertömmen för att släppa fram Valpen vilket resulterar i att Svanen kör gunga och Anders tränger sig fram, båda diskade!

Nu skall jag vidare och jag önskar alla en skön helg! En vinnare till Bergsåker kommer här:
Vourrek Sund med Janne Norberg i vagnen vinner 6e avdelningen till 14 gånger nudelwooken!

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig