Fredagsbrev, arkiv

03 maj 2024

Dags att tömma latrintunnorna, för gott...

Så var vi där igen. Svensk travsport fungerar ungefär likadant som de svenska SIS-hemmen. Vidriga mördare som gång på gång lämnar “hemmen” för att begå nya våldsdåd. Men som sagt, svensk travsport är inte mycket bättre. Nu åkte Magnus Dahlén dit, igen! Inte första gången, och låter man honom fortsätta inom sporten, inte sista heller. Varför i hela friden vill man så gärna ha dem kvar i sporten? Riordan fortsätter trots sin mörka historia med dopning och fuffens gång på gång. Nyligen drog man licensen från Tomas Malmqvist som, även han åkt dit, igen! Det blir intressant att följa, att se när svensk travsport kommer krypande med licensen igen. Det självklara vore att man kastade ut myglarna för gott! Travsporten är nu på väg ner i den svarta källaren, sanna mina ord Jag tröstar mig genom att konstatera att jag, precis som även Johnny Takter och många med honom, hade den stora glädjen att vara med som aktiv när travsporten var en härlig folksport med publik på läktarna och stallbackarna fulla av travälskare. Ni som håller på idag, tyvärr, ni är på ett sluttande plan…

Men OK, än så länge lever sporten och en som INTE dopar sina hästar är Daniel Redén. I den författning han visar upp sina hästar för dagen är nog lite unikt. Don Fanucci Zet har 50 % chans att vinna Elitloppet i år. Får man spår 2, 3, 4 eller 5 i försöket så ligger procenten på 100. Det finns idag INGEN häst som rör Don Fanucci Zet i ledningen sista söndagen i maj.

Själv befinner jag mig i Thailand och Phuket där vi nu har ett glatt resegäng som vi ska ge två härliga veckor med många intryck och upplevelser. I kväll blir det avsmakningsmiddag på vår lokala thai restaurang där vi ätit på vingliga plaststolar många, många gånger!

Nästa vecka rullar Eurovision igång med den stora finalen på lördagen. Hamaskramare kraxar och stimmar för fullt och de gör vad de kan för att förstöra festen för de anständiga och glada människor som uppskattar Eurovision. Som vanligt så hakar det lågbegåvade musikkollektivet på med diverse trams. I total avsaknad av studielån och allmänbildning så demonstrerar och bojkottar “de goda” för glatta livet. Jag kräks på er, era ynkliga nollor…

TV4 har under en längre tid Wallraffat SD och mediehuset RIKS. På tisdag skall de “avslöja” SD och RIKS. Att programmet kommer en månad före EU-valet blir kanske lite VÄL genomskinligt men ingen är väl förvånad. Enligt vad programledare, journalister och redaktörer på RIKS antar kommer det handla om “trollarméer” och liknande. Det man syftar på är väl det att RIKS (precis som Såssarna, LO m.fl) har  “influencers” och andra yngre förmågor som lägger upp politiska inlägg till just den yngre publiken. För 50 plussare låter det här kanske som något grisen Putin håller på med men för övriga så är det här lika “kontroversiellt” som att Bianca Ingrosso som säljer smink och bantningspulver på instagram. Det blir spännande att se vad TV4 har klippt ihop. Jag rekommenderar dig hur som helst att följa youtubekanalen RIKS. De direktsänder nyheter varje dag klockan 09:00 i “Morgongänget”. De lägger även upp massor med klipp och inslag som väger upp det som Anders Lindberg och Jan Guillou på Aftonbladet ljuger ihop. Inte missa. Du hittar RIKS här

Näe, nu måste jag dra vidare. De har dragit ner rullgardinerna över ölkylen på 7-eleven idag och jag måste kolla så att vår restaurang ändå serverar kalla Leo-beer till oss ikväll. Ha en fin helg i vårsolen så hörs vi igen nästa fredag och då skall jag lämna klart till Eurovision! Till helgens V75a som avgörs nere på Åby har jag fått ett hett sms. I sjätte avdelningen är det smällklart på Charron! Vi får 6 gånger papayan om Örjan bara är med lite från start. Vi hörs…

Visste du förresten att Stefan Löfven gick vilse under under 1 maj-tåget i veckan.

Så får det bli… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig