Fredagsbrev, arkiv

17 mars 2023

När det "vanliga" blev ovanligt...



Melodifestivalen är över och det blev som väntat Loreen som plockade hem sångfågeln. Vi kan kallt räkna med topp 3 i Eurovisionfinalen, något som jag återkommer till i senare Fredagsbrev. Det blev stenhårt på liret förra helgen i Mellon. Kiana topp 5 till 21 gånger snacksen höll på att gå in. Hon blev sexa, bara några poäng från femteplatsen. Som tur är så snubblade Theoz in på topp fem så liret gick ju plus ändå. I helgen är det upplösning på årets Farmen. Så fort Generalmuppen Sebastian ställdes “på golvet” så åkte han direkt, sicken sopa. Nu håller vi på Tora…


Vad skall man nu titta på då? Lets Dance lämnar mig iskall men Robinson kanske går att ta rygg på. Riktigt bra TV-produktion om du frågar mig. Ett helsvenskt koncept dessutom. En annan programserie som rullat igång på den statliga (oberoende) televisionen är, “Drag Race Sverige”. Först trodde jag att det var ett motorprogram för oss med bilintresse men det visade sig vara en serie där snubbar klär ut sig till horor. Jag fattar inte riktigt konceptet. Visst, nog finns det en liten grupp extrema exhibitionister med pervers läggning för det sexuella där ALLT snurrar kring just sex. Vi har sett dem spexa på Pride-spektakel och man kunde förr i tiden se dem i tälten på Kiviks marknad. Nu är året 2023 och “mångfalden” brer ut sig över vanligt hyggligt folk. Just den här produktionen har jag dock lite svårt att se som familjeunderhållning. Personligen skulle jag ha svårt att förklara för barnen vem den där “Vinhoran” egentligen är. och vad är det för “stake” som det skall slickas på?! Att förklara varför “Adam” i programmet kallar sig för “Blixtfittan” blir också lite knepigt. I presentationen skojar de utklädda snubbarna så glatt. “-Jag tänkte väl det, din lilla hora”. Hmmm, Är det inte stödgalor för kvinnor utsatta för trafficking så är det då “små horor” på bästa sändningstid, härliga SVT. “Santana Sexmachine” visar med sin piska hur hon vill behandla sina medmänniskor. “-Du är ju snygg, och det klarar du dig jättelänge på”. Kloka ord från en av snubbarna, stärker säkert självbilden för alla som tittar. “-Jag har aldrig sett en så här stor stake”. Ja det fortsätter, hela programmet är en stinkande latrintunna där förvirrade snubbar med skev självbild simmar runt. Allt, precis allt, kretsar kring sex, pervers sådan, och det här är SVTs nya familjeunderhållning. Behöver jag tillägga att “vinnaren” i denna freakshow vinner 100 000:- Stålar som du och jag pumpat in via skattekontot. Kalla mig mig gärna gammalmodig eller dömande men det är är sinnessjuk dynga som endast har som syfte att elda på polarisering och konflikt. Man får en känsla av att sånt här pumpas ut för att ALLT skall “normaliseras”, så att det faktum att vårt land är på väg att gå sönder göms bakom all “mångfald”...


Vi lämnar detta spektakel och konstaterar att Tomas Malmqvist åkt dit för dopningsbrott efter att man tydligen hittat blister flaskor i stallet. Jag fick själv på nära håll se hur fruktansvärt blistring av hästar är under min tid i bland annat Sören Nordins stall. Hua, inte roligt kan jag lova. Att just Malmqvist nu trillat dit är kanske inte så förvånande. Har från säkra källor fått en liten inblick i hur Malmqvist behandlar sina djur och där finns “lite” att önska, om man säger så…





Näe, nu får det räcka för den här veckan. Ha nu en fin helg så hörs vi igen nästa fredag. Avslutar med en vinnare i brunostens land där V75an avgörs i helgen. I sista avdelningen är det glasklart på Mercenary som denna gång får bästa Djusen i vagnen. 6 gånger tjongen till oss! Må gott.


Visste du förresten att Stefan Löfven badat bastu med Claire Wikholm utan att han märkte det.


Så får det bli…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig