Fredagsbrev, arkiv

31 mars 2023

Host & krax...



Ligger tyvärr däckad i host & rossel influensa vilket gör att veckans Fredagsbrev blir lite som en Ulf Lundell spelning. Har efter tvångsvaccinationerna till följd av coronahysterin snabbt kunnat konstatera att jag nu för tiden åker på förkylningar och influensor betydligt oftare än innan vaccinationerna. Det här är ett faktum och riktigt trist faktiskt. Hade jag varit på topp idag så hade jag tänkt analysera Bojan och Jannes “samtal” efter 5-0 matchen. Då hade jag djupdykt i det här med “rasistkortet”. Det här är något som de som kommit till vårt land med andra rötter drillas hårt kring. De finns överallt. I Robinson som precis dragit igång så har vi en frisör från icke skidåkande nation som hunnit med både kvinnoförnedring och ett tafatt försök till rasistkortsfladder. Just nu sitter han i “gränslandet” och det roligaste kring denna man vi kommer följa är hur länge hans extrema infärgning av håret kommer sitta kvar! Han ser ut som Jokkmokks-Jokke i pallet, med en svag nyans av rött! Mo haha.

Jag hade även djupdykt i dagspolitik och travsport men som sagt, ligger nu med två golfbollar i halsen och kraxar illa vilket gör att jag nöjer mig för den här gången. Avslutar med en klaring till Åbytravet som kör V75 i helgen. Algot Scotts minne vinns med fyra längder av Night Brodde. Conrad kan sitta lugn i rygg ledaren och drömma sig bort till Hultmans backar här borta på det gröna Reservatet innan han försiktigt tar i vänstertömmen och åker ifrån dem. 6 gånger känns som ett boostat elstöd. Tackar. Må gott och ha en fin vårhelg så hörs vi igen nästa fredag, den där långa du vet.

Visste du förresten att  Stefan Löfvens värsta fyra år var i femte klass.

Så får det bli… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig