Fredagsbrev, arkiv

08 november 2019

De störda kineserna...


Ny fredag och just nu sitter jag med en iskall Hong Thong i glaset. Phuket levererar +32 och tillvaron ter sig "helt OK". Fast om man följer media i allmänhet och svensk media i synnerhet så blir det genast dystrare. Om vi börjar med kineserna, dessa jordens dammtussar. De ÄR handikappade, mentalt handikappade. Mig veterligt det enda land av länder med asfalterade gator som är i total avsaknad av djurskyddslagar. Jag har många gånger ondgjort mig över kinesens totalt känslokalla förhållande till djur. När OS i Peking skulle arrangeras så åkte sinnesslösa kinespersoner runt för att "fånga in" de hundar som sprang lösa kring områdena.. Man kom med lastbilar, stannade och med träkäppar slog man av ryggraden på de stackars hundarna innan man sedan kastade upp dem på ett lastbilsflak där de led till döds. Idag läser vi om levande grisar och hundar som används i vidriga krocktester! Det är så fasansfullt att det blir svårt att greppa. Jag har min tes klar och den står fast. Det är med bred evidens klarlagt att asiater tål mindre alkohol än t. ex. oss i väst. Detta skall bero på en "brist" av något slag hos asiaterna. Med precis lika stor sannolikhet så måste det vara så att det hos kineserna saknas någon enzym i själva empaticentrat, man kan helt enkelt inte bete sig så vidrigt mot djur om denna enzym är intakt. Så ända tills någon bevisar det motsatta, det är något fel på kineserna, kraftigt fel...

Vad har vi i övrigt att klura på hemma i Svedala?!


  • I Östersund vill kommunen ta bort pepparkakorna för barnen, varför?!
  • I Umeå har man tagit bort köttet i förskolorna (för att dölja borttagandet av fläsk).
  • IKEA säljer "vintergranar" istället för Julgranar.
  • Afrikansk "hiphoppare" kallas "svensk" när han åtalas för mord i Knivsta.
  • När SVT:s Agenda tar upp gängskjutningar, droger och brott bland unga så har de med "Emil" 14 år som nu "hoppat av". Emil vars föräldrar kommer från MC-gäng! Snacka om att selektivt välja ut en icke representativ person om det nu gällde unga, kriminella i gäng.
  • En dadeltrampande islamistrektor på en av Sveriges ruttna islamskolor håvar nu in 250 000:- i månaden från skattebetalarna efter att ha sålt skolan vidare. Och detta gäller till och med 2028! Katjing, rakt ner i plånboken, taget dierkt från vänstervurmarna ute i Majorna...
  • Skolverket väljer att plocka bort den svenska nationalsången ur skolans musiklektioner.
Som om inte det räcker så läser jag att tvisten mellan "Rednex" och sångerskan Annika Ljungberg efter bråk kring låten "cotton Eye Joe" slutligen gått till Annikas favör. Under alla mina resor till coh från Phuket har jag "mött Lassie" flera gånger. En gång var det när jag bytte säte ombord så att Kristian Huselius efter sin "flykt" undan massmedia efter orgien på hotellet med hockeypojkarna och en tjej kunde ha sin bebis liggande mellan sig och sin mycket förlåtande sambo. En annan gång var det en flygning ner till Phuket på samma rad som just Annika. Grattis bruden! Så på dig, en sån hit som "Cotton Eye Joe" släpper man inte vind för våg...

Bland de fyrfota så har det väl inte hänt något speciellt. Att Ström sponsrar Svanstedt med dyr häst lämnar mig iskall. Läser sedan även att Triton Sund släppts på det eviga grönbetet. Tråkigt att höra, men det är många fina minnen som kommer upp när man tänker på denna häst som utan sin skalle hade fått stryk av Smaragd Rosa. Nej mina vina riktiga vänner, nu tänkte jag packa ihop för den här gången. Nästa Fredagsbrev levereras från, Berlin! Förra veckan hade vi fått klart på Illuminati och nog var 18 oddsaren klar alltid. Så ruggigt synd att man under sitt ruggiga slutvarv bogserade fram Pascha Tilly som sedan kunde knipa segern med en hals. Surt, sa Bill. Surt som underbyxan hos Annie Lööv, sa Bull. Som tur är så har undertecknad bra "kranar" att skörda ifrån och till helgens V75a från Sundbyholm så kommer det säker mumma. Redan i första avdelningen så får vi Kaboom! Ett fint läge för Falcon AM gör att vi lätt tillbakalutade kan lasta in ordentligt. Vi får 6 gånger woken som tack för stödet. Jag lämnar i princip ALDRIG två vinnare samma dag men till 62 gånger så kittlar Super Zantos dödsskönt i tredje. Avslutningsvis, IDOL. Förra veckan så fick en av mina klaringar CHRISTOFFER kliva av Idoltåget. Han är naturligtvis den överlägset bäste men ibland blundar jag för alla de dumma tv-tittare som röstar under programmet. Färgklicken "Tusse" lyckas dölja sin begränsning med Dampbeteende och andra fladdriga utfall. Flickorna skriker i fallsett och varje flyktingkramarhjärta smälter för Tusses "historia". Bredbenta Hockey-Kim går hem hos alla rockers som tappat håret och odlat skägg och jag är övertygad om att även de svanktatuerade småbarnsmammorna får något fuktigt i blicken när de ser Kim gnällskrika fram Kiss, Detroit Rock City. Nu har jag Dao kvar på liret och det känns fortfarande ganska tryggt. LVU-Astrid med den "svåra bakgrunden" är dock snuskigt bra så jag blir nog allt lite skakig i de stabila knäna. Fortsättning följer. Må gott och var rädd om dig.

Visste du förresten att Stefan Löfven som barn missade att det fanns en bild på ett djur i pappret när man köpte Päronsplit.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig