Fredagsbrev, arkiv

01 november 2019

Är hon full, eller bara dum?


Fredag igen och undertecknad befinner sig just nu i Bangkok med ett litet resegäng. Hemma i Sverige verkar det mesta snurra på, åt fel håll. Landets vice Statsminister, tillika den miljöknarkande kvinna som har en man som kör V8-diesel Pickup och försvarar det med att, "-han kör tunga stenar" är ute och tutar igen. Nu klappar hon händerna efter att få ha tagit del av ett luddigt "27 punktsprogram" som skall rädda världen, host, host. Det är det gamla vanliga, straffa dem som bor på landsbygden och behöver bilen, tvinga bort bensin och diesel och köp el från kolkraft och gasanläggningar osv. Idag i landet Sverige så väljer SJ i Hagalund att köra tåghjul till/från svarvning i södra delen av landet transport med lastbilar istället för med sina egna godsvagnar! Det blir billigare så. Miljömuppar är och förblir som en enda stor kontraproduktiv varböld i vårt samhälle, hur kunde vi bli så lurade?

Vi lämnar Lövin och hennes portvinskollegor och konstaterar istället att det nu dopas hästar i parti och minut. I Frankrike verkar den lilla hobbykemisten Miguel X. Mestre Suner skickat i djuren en hel del godsaker, så ruggigt patetiskt. Och i USA verkar det som att Nancy Johansson stoppat i hästarna Gabapentin till loppen. På det behandlingshem jag ibland arbetar på så är Gabapentin en riktig favorit bland missbrukarna. Dels så minskas risken för epilepsianfall vilket annars är en ganska vanlig åkomma hos just missbrukare. Som grädde på moset så har Gabapentin även en kraftigt smärtlindrande effekt, speciellt för nervskador och liknande. För en travhäst som stampat cement framför en dängande häståkare i hela sitt liv så förstår jag absolut vilken verkan det kan ha på hästen, kortsiktigt. Njurarna brukar dessvärre ta ganska mycket stryk och ihop med lasixbehandling och annat smått & gott så tror jag nog att en obduktion av en häst under denna behandling skulle ge mycket "intressant" information. Hur som helst, det är så jäkla trist, vi skall ju vara snälla mot våra hästar. Att behandla djuren på det här sättet tycker jag rimmar ganska illa med det...

Näe mina rosa fina vänner, nu skall jag vika ner mig för idag, sent i Bangkok nu. Avslutar med en ny goding till helgens V75a som avgörs på Solvalla med fina finaler. Förra veckans karamell Niki Flax satt ju som gjuten, från dödens! I femte avdelingen så verkar det klart på Illuminati. Vi serveras 9 gånger trombonen på detta vrål. Daska på så mycket du kan. Ha nu en fin helg så hörs vi igen nästa fredag, då är jag tillbaka på Phuket.

Visste du förresten att Stefan Löfven alltid valde "tjejtäet" i brännbollen, redan på första slaget.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig