Fredagsbrev, arkiv

26 juli 2019

Den långa fredagen...

Fredagen började tidigt. Jag hade lovat att åka ut till ön och köra en klient till sin läkare. Tjejen det gällde har den grövsta ADHD jag någonsin mött men vi skulle nog ha en trevlig dag på tur ihop. Väl framme vid Mariakliniken på Södermalms så tog det inte lång stund innan vi satt i ett kalt rum hos en ungersk läkare i 25 årsåldern. Min klient från ön hade INTE samma syn på medicindoseringarna som den ungerska läkarpojken. Bruden gallskriker så hon blir tomatröd i ansiktet och halsådrorna pulserar rejält. Tre gånger rusar hon ut från rummet för att strax senare komma in i detsamma. Det är en smått surrealistisk upplevelse att sitta i detta kala rum och bevittna det verbala bombardemang som den ungerska läkaren får mottaga.
Till slut är mötet äntligen över och vi tar oss snabbt ner på gatan där klienten nu kedjeröker två cigaretter i hissnande fart. Själv beger jag mig till vår minibuss där jag med anledning av den gula dekorationen under ena torkarbladet kan konstatera att jag arbetar gratis denna dag. Vi tar sikte på vår ö och jag serveras livshistoria, information om vilka av tjejens polare som borde få pannbenet inslaget samt även hennes karriär inom restaurangbranschen i Stockholm. Vi kommer ut till vår ö på eftermiddagen. Väl där går jag in till vår sjuksyster för att informera om medicinändringarna vilket jag inte riktigt hinner slutföra innan klienten nu gått runt huset och med stor frenesi bankar på medicindörren i jakt på sin nya ordination.
Trött och trött anländer jag Munsö Lounge där jag kastar mig i poolen. Blir kvar i tre timmar. Hinner med två kalla Eriksberg, delar en cava med sambon och skagen canapeer till det. Country i stereon och sedan rödvin på det. Transporten av undertecknad från pool till vardagsrum går märkbart långsamt och trevande.

Summan av kardemumman, en trevlig fredagskväll och ett försenat Fredagsbrev av klen sort. I ett svagt tillfälle för ett tag sedan lovade jag släkten med barn att vi skulle åka till Furuvik. Det var idag! Har nu med lätt huvudvärk och sliten lekamen åkt kommunalt från Munsö till just Furuvik, det e inte alls så mycket folk här. Höst, host. Hemma på Munsö Lounge finns en pool, lugnet och några kalla. Fast vad gör det, ikväll uppträder ju Samir & Viktor här på Furuvik!



Näe, nu lämnar jag er och kämpar vidare. Som jag sa innan så var Rödluvan blek och sur i Stochampionatet och min vinnare Activated satt. Nu i helgen är det stenklart i sista på Ohlsson och Down And Dirty. Vi får sju gånger smöret. Tackar! Må gott så hörs vi igen nästa fredag.

Visste du förresten att Stefan Löfven har högre IQ än ett paket kalaspuffar.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig