Fredagsbrev, arkiv

26 oktober 2018

Kasta ut doparna...

Dopade hästar springer för livet. Så var vi där igen, travtränare som skiter i hästarna och dessutom letar genvägar till framgångarna. När ryktena gick om Grisfösarkungen så visade det sig att de hade bäring. När alla viskat om Fabrice Souloy så tog det inte lång tid innan han sattes dit. Nu väntar vi bara på att aktuella fall kommer ut offentligt så att även dessa fuskare kan ställas undan. Ingen har väl glömt "Djurparkslallaren" som körde anabola på sina pållar, puff, så var han borta. Vilka är det nu som kommer att flyga?!. Spekulationerna är många och misstankarna spridda. Kanske Jerry Riordan som tidigare varit aktuell vid dopningsfall eller varför inte  godisfabrikören Dahlén som togs på bar gärning med slangar och hinkar i högsta hugg?! Jodå jag VET att de senare blev friade, men det blev ju även Svanstedt trots att han erkänt tidigare användning av grisfösare samt att en annan person faktiskt blev DÖMD för medhjälp till djurskyddsbrott. Vi borde naturligtvis - som tidigare journalister föreslagit - ha någon form av visselblåsningssystem. Jag struntar fullständigt i om någon av ovanstående känner sig "påhoppade", se bara till att inte hamna i situationer som KAN ha med dopning att göra. Det här myglet skall fram till varje pris, travsporten som redan nu är på dekis har inte råd med sånt här helt enkelt. Sätt dit dem och gör detta möjligt med en rejäl tipsslant till den som vågar/vill/törs.

En dag som alla andra...

Jag befinner mig ju som bekant nere i Thailand nu där vi har ett trevligt resegäng som vi gör det bästa vi kan för att de skall trivas. Det går mycket bra och vi har riktigt kul tillsammans, fattas bara. Trots detta så har jag i alla fall LITE koll på hemmaplan. Läste att "Super-Mega-experten" Patrik Fernlund tillsammans med Jasmine Ising fått en guldchans i grenen "förvalta sprängfull plånbok". Trots det naiva och fåniga citatet, "-Vi ska inte ha några matlappsjägare" så kommer de säkert att lyckas bra. Undrar om Kanal75 kan få lite procent med tanke på marknadsföringsbiten de givit till Fernlund...


Nu har jag gnällt färdigt för idag och tänker nu slå igen för den här veckan. Jag önskar dig en rosa skön helg så hörs vi igen nästa fredag, då från Bangkok. Avslutar med en vinnare till helgens V75a som avgörs  nere på ett geggigt Jägersro. Förra helgen var ju Volstead klar, ända tills han ströks. I helgen lutar vi oss mot Dragster i 3e avdelningen. Styggsson har trimmat och vi får 11 gånger woken som tack för förtroendet. Vassego säger jag. Vi hörs som sagt nästa fredag, får se om vi fått någon Regering till landet då.

Visste du förresten att Annie Lööf har högre IQ än en femteklassare.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig