Fredagsbrev, arkiv

19 oktober 2018

Hund vs häst 0-1.

Paradoxer i sin renaste form. 6 bilar eldhärjas och polis tillkallas över huvud taget inte. Vovve kommer lös på stallbacke, polis genast på plats! Det är så stolligt att man kiknar. Själv befinner jag mig nästan tusen mil från Solvallas stallbacke så jag ska inte lägga mig i för mycket men det var väl olyckliga omständigheter och ren oflax som låg bakom. Hunden lever och pållen som blev påhoppad vann ju ändå loppet lite senare. Då släpper vi det och klurar lite kring VM-loppet förra helgen. Cruzado Dela Noche kunde till sist sätta sin blöta nos först efter en ganska vidrig drivning av den amerikanska häståkaren som hängde med bakom. Jag har som bekant inte så mycket övers för amerikansk travsport och de drivningar vi får se sänker intresset ytterligare. Jerry Riordan är för mig en knepig herre. Matchningen med Twister Bi ifrågasatte jag ganska ofta och hur han nu hanterar Ringostarr Treb ser jag som än mer märkligt. Han kommer efter lång vila ut och är ofräsch för att sedan lastas över till USA och än en gång göra bort sig. Jag fattar inte riktigt den vägen .Vad Twister Bi beträffar så hamnade han i fabriken hos Nurmos efter Jerrys träning och ännu har vi inte sett honom på banan igen...


Här nere på Phuket är allt som vanligt. Ett glatt resegäng har anlänt och vi njuter i fulla drag. Vi äter gott, besöker våra dolda pärlor och har det helt enkelt alldeles utmärkt. Hemma verkar vädret vara fint trots att hösten nu börjar lägga sig över er. Någon Regering verkar vi ännu inte fått och i ett flertal kommuner krumbuktar sig imbecilla hobbypolitiker likt ryggradslösa amöbor i sin jakt på att behålla makt. Man skiter fullständigt i moral, ideologi och vad man gått till val på. Väljarna spottas i ansiktet sedan "samarbetar" man med vilka stollar som helst, allt i sann PK-anda. Men visst, så länge Moderaterna i Riksdagen aktivt väljer att släppa fram en kommunist som andre vice talman så finns ingen logik, heder eller förnuft kvar. Ofta får vi höra floskeln att man inte delar SD:s "värdegrund". Vad menar man med det? INGEN har pekat på ett enda exempel där SD:s värdegrund skulle avvika på något sätt. Inte i något partiet står för, inget i deras partiprogram och ingen annstans inom deras politik över huvud taget. Muppar, syltryggar och veklingar, förstår ni inte att ni bara spär på politikerföraktet i landet och försätter oss medborgare i ett rätt uselt läge?!

Suck, nu blir jag så där irriterad igen. Det blir att dra ut på tempelmarknad med tillhörande middag, blir en fin kväll här nere. Till dig vill jag bara önska en fin hösthelg hemma. IDOL skiter jag nu högaktningsfullt i när föräldrar sitter i soffan och låter sina snorungar rösta ut Vanja! Avslutar med en klaring som är RIKTIGT klar nu till helgens V75a från Örebro. I ett skitlopp och med ett bra läge så lutar vi oss mot Volstead! Vi får 9 gånger Changen. Vassegoo. Avslutar med att påminna om att vi precis håller på att boka upp de sista platserna till kommande resa ner till Paris och Prix dÁmerique! Häng med om du vill se världens största lopp, träffa ett glatt resegäng och ha det allmänt bäst.

Visste du förresten att Charlie Chaplin kidnappades efter sin död. Kidnapparna grävde upp hans grav och begärde lösensumma för den. Nu är han dock tillbaka i graven. Ingjuten i ett block cement.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig