Fredagsbrev, arkiv

02 december 2016

Tack för senast...

Förra helgen blev en mycket trevlig upplaga. Ett härligt gäng som plöjde igenom Berlin på alla tänkbara sätt. Vi har ätit Schnitzlar i mastodontklassen och tryckt i oss wurstar av yppersta kvalité. Vi har druckit tysk pilsner och avnjutit Jäger som aldrig förr. På lördagen var vi nere i bunkrarna under Berlins tunnelbanenät som skulle fungera som skydd vid ett eventuellt kärnvapenkrig under “Kalla kriget” på 80talet. Ute på Mariendorftravet var allt precis som vanligt. Serveringen inne på stallfiket höll om möjligt ÄNNU högre kvalité än vanligt. Liret gick dessvärre “så där”. Vi notoriska spellögnare brukar säga, “-det gick väl typ, jämnt upp”. Vill passa på att tacka alla glada själar som medverkade under denna helg. Inte långt kvar till Prix dÁmerique och vill du ha en plats i vårt resegäng så kan du läsa mer om vår resa här.

Jörgen Sjunnesson är nu fri att köra lopp igen och jag hoppas att tränarna nu sluter upp och sätter upp honom igen. Inga hästar har fått el eller blivit dopade, Ingen person har dött eller behövt besöka psykiatriska kliniker, ingen har heller fått sitt liv slaget i spillror och jag tror faktiskt inte ens att vi kan finna en enda kvinna som verkligen känner sig illa till mods pga. Sjunnesson idag den 2/12. Nu går vi vidare…

Idag befinner jag mig nere i Malmö med ett resegäng för en späckad helg men hästspringandet ute på Jägersro i helgen lämnar vi åt de andra. Vi har massor av annat att utforska denna helg. Vi är just nu hemkomna efter en kväll i Köpenhamn och kvällen börjar bli sen. Jag får helt enkelt lämna er bara så här men jag gör det med en skön vinnare till V75:an. Redan i första avdelningen har vi fått klart här bakom Turning Torso. Joakim Lövgren ges inte tillfälle till så många misstag vilket gör att Staro Ivy League knappast kan förlora. 8 gånger spettekakan. Vässeguuue. Ha en fin helg så hörs vi igen.

Tivoli, Köpenhamn ikväll fredag.

Visste du förresten att SD idag enligt flera undersökningar är landets största parti.

Så får det bli…

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig