Fredagsbrev, arkiv

19 augusti 2016

Oj, oj, oj...

Vilken sport! I onsdags fick jag se något som var både fantastiskt och samtidigt rätt trist. Fantastiskt därför att det var något av det "värsta" jag sett i ett travlopp och "trist" för att inspirationen till mina egna djur sjönk! Känns "en aning" tungt att krypa i kvalträsket samtidigt som man får se dessa underdjur leverera. Some Summit fick jobba stenhårt för att komma till ledningen och Anna Mix fick en ÄNNU jävligare väg fram till dödens. Mika Forss satt i rygg och kluckade i väntan på att sätta in stöten och punktera damerna framför. När det var dags för upplopp så sträcker märrarna på sig och kämpar som vildar upploppet ner och jag måste säga att det
var bland det värsta jag någonsin sett. Inte en chans att Nuncio hade slagit Some Summit med det lopp som Anna Mix fick, inte i onsdags i alla fall. Tack för uppvisningen.

Att Nuncio vann sitt lopp som dunderfavorit var ju Lill-Goop med och krattade för. Mördarstyrningen i dödens med Volstead var ju så klart ett beställningsjobb och hade Björn velat köra för bästa möjliga placering så hade han ju naturligtvis tagit upp i dödens, men så var inte ordern. Att Nuncio är en världshäst råder det ju inget tvivel om men just onsdagens prestation sa knappast mycket. Rätt ner i halsen bara...

Cirkusen kring Åbys banveterinär fortsätter och nu skickas sms till de aktiva där man uppmanas att gräva fram allt man har mot veterinär Bergqvist. Först och främst vill jag poängtera att
jag INTE har alla fakta kring t. ex. Berghs förehavanden med Bergqvist men nog måste man väl i alla fall hålla isär begreppen lite. Anders Bergqvist jobbar för HÄSTARNA och inte de tränare och ägare som gör nästan vad som helst för att dra in deg på sina fyrbenta maskiner. Även utan Bergh och Lövgren så körs ju lopp efter lopp nere på Åbytravet och det verkar gå helt OK för de andra aktiva som känner sig trygga nog att "våga" tävla på banan. När Nuncio passerat mållinjen i onsdags så hyllades Tarzan och gänget kring hästen (vilket naturligtvis är helt rätt) men bara två dagar tidigare så startade Tarzan en häst på Solvalla som var så "dålig" att banveterinären fick gå in och sätta startförbud för hästen. Vad hade Melander missat? Skall han kanske bojkotta Solvalla nu? Nej, jag tror knappast det. Vi får hoppas att Åbytravets banveterinär vet vad han gör och då fortsätter att sätta djurens hälsa i fokus...

Hörde att Regeringen nu diskuterar kring att göra det organiserade tiggeriet förbjudet. Ni vet, det där tiggeriet som INTE var organiserat tidigare. För några år sedan blev människor hotade, kränkta och ibland även av med sitt jobb om man föreslog detta…

Missa inte videon “Stenkastning Deluxe”, en förortsvisa.

Nej mina rosa vänner. Nu får det vara för idag. Ha en skön helg så hörs vi nästa fredag igen. Det är Örebro som kör V75 och här har jag ÄNTLIGEN fått en riktigt bra klaring. I sista avdelningen vinner Westholm med Duffman till 8 gånger smöret. Tackarrrrr.

Visste du förresten att en man inte får avfyra en pistol då hans kvinnliga partner får en orgasm. Denna lag är verksam Connorsville, Wisconsin.

Så får det bli…

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig