Fredagsbrev, arkiv

10 oktober 2014

Höstlöv…

Idag singlade löven sakta ner i eftermiddagssolen i en temperatur på +15. Trevligt, trevligt. Min vecka har varit lite stressad så jag hjälpt brorsan med lastbil på måndagen för att sedan åka till Tallinn över tisdag till torsdag för att reka inför en återträffsresa vi skall göra för tidigare Seniorresenärer. Väl i land ute i Värtahamnen på torsdagen så var det full fart till Nynäshamn där svärfar firades på sin 80 års dag! Sent hem till Munsö för att i morse fara iväg med brorsans lastbil igen. I morgon bär det av till Arlanda där flyget skall ta oss till Phuket under eftermiddagen. En ny Seniorresa väntar. Dagens Fredagsbrev blir således en kortare variant. Jag vill i alla fall klämma ut ett nytt kapitel om myten och legenden Smaragd Rosa. Varsågod.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Sagan om Sveriges sämsta travhäst, kapitel 5.

De första loppen nere på Skrubbs gick inget vidare men rätt som det var small det till! Efter en invändig löpning så lyckades jag jobba in henne till ett femtepris! Otroligt stolt och nöjd skrittade jag sakta tillbaka till stallet efter väl förrättat värv. Plötsligt hade hon nu 1 150:- på kontot. Jag började få upp förhoppningarna men tyvärr blev hon bara ovilligare och ovilligare för varje lopp. Det blev en tuff period. Framgångarna nere på Skrubbs uteblev konstant för Smaragden och nu var goda råd dyra. Jag bestämde mig för att betäcka henne så att det unika blodet inte “försvann”. Sagt och gjort, Dessert Night blev den utvalde! Nybetäckt så var det med stor spänning som jag anmälde igen.

kl6

Det var naturligtvis stor uppståndelse när det blev dags för första starten efter mitt genidrag men Bergström på Gotlands Allehanda var tveksam.

kl7

Tyvärr så fick Bergström rätt. Efter loppet kunde jag bara konstatera att vi ännu inte fått det resultat som var förväntat. Det var bara att gå vidare. Ny anmälning och tummarna hölls. Bergström var dock fortsatt tveksam…

kl4

Nja, det fortsatte att gå tungt men jag ville ju inte gärna ge upp. Efter säsongen på Skrubbs så var det bara att ta sikte på en ny ö! Ålandstravet, kanske var det där som det skulle lossna?!

Fortsättning följer…

-----------------------------------------------------------------------------------------

Nej mina kära rosa vänner, nu är det fullt ös här hemma och jag måste dra vidare. I morgon kväll sitter jag på Thai Airways Boieng 777 med destination Thailand. På måndag gör sedan Mellby Agent sin sista start för säsongen på Skrubbs, det kanske smäller nu. Till helgens V75a nere på Åby lämnar jag här en skön vinnare. Tarzan har fått påfyllning i vitaminskåpet och hästarna går åter som skållade råttor. I 6e avdelningen vinner High Stage plättlätt och detta till oddset 8 gånger Changen. Dunka in och hämta ut. Varsågod. Ha nu en trevlig helg så hörs vi nästa fredag då Fredagsbrevet levereras från palmernas land.

Visste du förresten att vår “sköna” kulturminister Alice Bah Kuhnke var en hejare på att röka marijuana på den gamla goda tiden?!

hona

Så får det bli…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig