Fredagsbrev, arkiv

04 april 2014

Från Elitserien till division 2 eller...

Det är fredagkväll och jag sitter nere i Nynäshamn och väntar på att vi skall få rulla ombord med Mellby Agent. Vi lämnar en Solvalladag där hästarna sprang sinnessjukt fort och tar sikte på enklare motstånd, eller?! Idag vet man inget längre, det kanske bara rasslar till nere på Skrubbs i sommar så står man där med lång näsa. Vi kan i alla fall hoppas på att det blir "en aning" enklare på Visbytravet än på Solvalla i alla fall. En spännande vår och sommar väntar.

Förra fredagen hann jag knappt skicka iväg Fredagsbrevet innan man nåddes av beskedet att Tommy Hann'e nu fått lugn och ro. Mycket tragiskt naturligtvis men eftersom Tommy "bjöd in" oss andra på sin helvetesresa så känns det i alla fall lite lättare. Jag är så glad för Tommys öppenhet kring den jävulska sjukdomen han kämpade mot för med detta så kunde alla vi travvänner vara med och knuffa på i kampen. Min mamma dog i cancer 62år gammal och det blev nu ganska självklart att starta en insamling för Cancerfonden till mnne av Tommy Hann'e. Förra helgen var Tommy uppsatt på den häst som skulle bli hans sista starthäst och även om han nu själv inte körde så såg han naturligtvis loppet högst upp från himmelsläktaren och han fick då se sin Sanna Vint springa in 100 000:- Det är således självklart att vi tillsammans drar ihop lika mycket genom insamlingen! Du finner insamlingen till Tommy Hann'es mnne här!

Nu är det dags att köra ombord och jag får helt enkelt vika ihop för den här gången. Jag förväntar mig att det nu strömmar in deg till insamlingen och som tack för det så får du här en skön V75 vinnare av mig. I sista avdelningen är ju Johnny storfavorit men det är bergsäkert att gå emot och de gör vi med Vacqueyras till 8 gånger såsen. Må gott vänner.

Nästa Fredagsbrev levereras från en dold strand på Phuket. Vi har två grupper att ta hand om den här gången.

Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig