Fredagsbrev, arkiv

30 april 2010

Sol, bad, värme och Chang...


Vi är då nere på Phuket. Det här var 13:e gången och den här gången är vi nere och kollar upp massor med saker kring den senior resa vi arrangerar i höst. Det är mycket att ha koll på.

Solen skiner som vanligt med hysterisk kraft och ölen måste drickas snabbt för att inte bli för ljummen...

Efter stillsamma protester från min sambo, bakom mig på motorcykeln så har vi gjort ett kort studiebesök på ”Håkans Bar”. Precis som jag anat så var detta ställe bara ett jippo under Kanal 5:s produktion. Nu har Håkan rest hem och de färgglada dynorna på stolarna ha bleknat. Det är Thaipersonal från ”Limebar” som sköter verksamheten och det mesta på stället är lite ”B”. Priserna är, som väntat, för höga och ”Håkans köttbullar” är ingen succé. I höst gissar jag att stället bytt namn och renoverats.

Håkans Bar, ett skämt.






Nu är det fredag kväll här nere och vi skall ut till marknaden på stan och ta något från grillen. Hemma verkar det rulla på som vanligt. Åke Svanstedt verkar bete sig allt mer märkligt och Maharajah verkar åter närma sig snuskig form. Något Elitlopp kommer det dock inte att bli för honom och Stefan vill nog helst lägga honom i konservburk fram till hösten då arbetet börjar inför sista söndagen i januari! Har Sverige någonsin haft en mer lämpad segerkandidat till Pda?!


Det får räcka för den här gången. Ett nytt Fredagsbrev kommer, nästa fredag. Jag har inte haft någon större koll på helgens V-75:a men idag så kom det in ett stenklart tips! Stygsson får gasa som en tok i 6:e för att försöka behålla ledningen från innerspår. Sedan kommer för dagen, mentalt instabile, Svanstedt farande. Takter åker med och tittar på. Dresscode bör ge minst 8 gånger woken!



Så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig